Уроки історії

Уроки з історії України  9 клас по темі: "Українські землі у першій половині ХІХ ст"
Програми з історії залишають широке поле для творчого пошуку й апробації вчителем, як власних так і запозичених та адаптованих під педагогічний стиль дидактичних засобів, методик, технологій, керуючись перш за все їх ефективністю, актуальністю та тим, як вони сприяють підвищенню рівня формування  історичних компетентностей учнів.  Проблемне навчання, спроможне розв’язувати саме такі завдання.  На сьогодні, найчастіше,  проблемне навчання розглядається як технологія розвивальної освіти, спрямована  на активне одержання знань, формування розумових здібностей та прийомів дослідницької діяльності, залучення  до наукового пошуку, розвиток творчості.
         Використання структурно-логічних схем підсилених та ускладнених елементами проблемного навчання може стати одним з способів полегшення сприйняття учнем навчального матеріалу, спонукати його до критичного осмислення історичних фактів та подій сьогодення, розвивати вміння аргументованого аналізу історичного минулого, співставлення тих чи інших подій. Використання цієї технології лише один із прийомів у викладанні історії, а не панацея від усіх бід. Проте, така робота, як підказує, зокрема,  мій досвід, допомагає учням формувати власну точку зору на події, що вивчаються, робить їх розум гнучким, живим,  здатним сприймати і опрацьовувати доволі складні і контраверсійні і суперечливі теми.        Ураховуючи дані теоретичних розробок з проблемного навчання, учитель може створити ситуацію, під час якої напружена думка учня буде сприяти активізації і мобілізації його сил, волі, здібностей, розвитку самостійного творчого мислення. Набуті учнями в процесі таких форм роботи, вміння та навички допоможуть їм  соціалізуватися не залежно від профілю навчання, який вони  оберуть після закінчення школи.
           Як ілюстрація ефективності використання елементів проблемного навчання та структурно-логічних схем,  може служити система уроків з історії України для учнів 9 класу  по темі  «Українські землі у складі Російської та Австрійської імперій наприкінці ХVІІІ – І третині ХІХ століття».  Розробки уроків, умовні позначення, скорочення  подані на основі зазначених вище підходів до викладання історії в системі технології проблемного навчання.



Урок     Українські землі у складі Російської імперії
Урок     Включення західноукраїнських земель до складу Австрійської імперії.
Урок     Вплив міжнародних відносин на розвиток українських земель у І третині XIX століття.
Урок    Початок національного відродження в Україні.
Урок      Поширення ідей Просвітництва в Західній    Україні.                                                   Пробудження національного життя
Урок     Російський визвольний та польський національно – визвольний      рух  на українських землях у 20 – 30- ті роки XIX століття
Урок   Українські землі у складі Російської та Австрійської імперій наприкінці XVIІI- у першій третині XIX століття (узагальнення)









Тема уроку: Внутрішньополітичне становище України в 1953-1964рр.
ХХ з’їзд КПРС і початок лібералізації суспільного життя. (11 клас)
 







Немає коментарів:

Дописати коментар