9-А, 9-Б, 9-В

 Доброго дня, шановні дев'ятикласники.  

 Ми працюємо в дистанційному режимі. Можливо, це створює нам певні  труднощі. Проте, у нас є досвід і бажання. Це допоможе нам вчитися старанно і отримати гарні результати

Урок історії

(9-А, 9-Б, 9-В -заходять за одним посилання відповідно до розкладу)




15.03.24 

Історія України 

Тема уроку: Радикалізація суспільно- політичного життя на західноукраїнських землях у ІІ пол. ХІХ ст.

Домашнє завдання: § 22 опр., (стор.198 завд.17), робота з поняттями, додатково про діячів



16.02.24 

Історія України 

Тема уроку: Зміни в соціальній структурі населення. Становлення української інтелігенції.

Домашнє завдання: § 15 опр., визначити особливості у становищі кожної соц. групи, повт. §14, робота з поняттями


13.02.24 

Історія України 

Тема уроку: Модернізація промисловості та сільського господарства. Торгівля.

Домашнє завдання: § 14 опрацювати(визначити особливості), робота з поняттями, повт. §13, завершити таблицю "Реформи..."







ЗАВДАННЯ ДЛЯ УЧНІВ, ЯКІ ЗАЙМАЮТЬСЯ НА ЕКСТЕРНАТНІЙ ФОРМІ НАВЧАННЯ

 1.Поясніть значення  історичних понять:

-        індустріальне суспільство; 

-        бонапартизм

-        масонство;

                    -     національне відродження;  

                    -     Священний союз                                                     

                                                                                                                                                                                                                                                                       

2.Вкажіть ім’я кошового отамана Задунайської Січі:

А)  П. Калнишевський                               Б)   К. Розумовський

В)  Й. Гладкий                                            Г)  К. Гордієнко

3.Бородинська битва відбулася у:

А)  25 серпня 1812 року                             Б)  26 серпня 1812 року

В)  27 серпня 1812 року                             Г) 28 серпня 1812 року

4.Масонська ложа “Любов до істини” заснована в:

А)  Києві                                                     Б)  Харкові

В)  Полтаві                                                 Г)  Одесі

5.Де відбувалася “битва народів”:

А) під Бородіно                                         Б)  під Лейпцигом

В)  під Ватерлоо                                         Г)  під Віднем

6.Керівником Південного товариства декабристів був:

А) С. Муравйов-Апостол                         Б)  П. Пестель

В)  М. Бестужев-Рюмін                             Г)   В. Лукашевич

7.Ім’я французького просвітителя, якому належать слова: “Якби Бога не було, то його слід було б вигадати”:

А)  В. Вольтер                                             Б)  Ш. Монтеск’є

В)  Ж. Руссо                                                Г)  Д. Дідро

8.Визначте подію, яка відбулася 14 липня 1789 року:

А)  скликання Генеральних Штатів         Б)  захоплення Бастилії

В)  ухвалення “Декларації прав людини і громадянина” 

Г)  ухвалення Конституції Франції

9.Визначте подію в історії України, яка збігалася за часом з призначенням Наполеона довічним консулом Франції:

А) похід “У Таврію за волею”           Б)  заснування Харківського університету

В)  скасування Магдебурзького права у Києві

Г)  утворення Київського генерал-губернаторства

10.У якому році К. Розумовський став гетьманом України:

А) 1750 р.                                              Б)  1762 р.

В)  1764 р.                                              Г)  1788 р.

11.Назвіть роки діяльності “Руської трійці” в Західній Україні”:

А)  1832 – 1837 р.р.                              Б)  1837 – 1848 р.р.

В)  1848 – 1851 р.р.                              Г)  1834 – 1838 р.р.

12.Виберіть зайве: “Засновником патріотичного гуртка “Руська трійця” були:

А)  Я Головацький                              Б)   І. Вагилевський

В)   М. Шашкевич                               Г)   І. Вагилевич

13.Які поняття слід використовувати, характеризуючи соціально-еконо­

мічне життя Наддніпрянської України в першій половині XIX ст.?

А земства, монополія

Б урочна система, військові поселення В опришки, займанщина

Г кооперація, відруб

14.Яка губернія була створена російською владою на території колиш­нього Кримського ханства?

А Катеринославська Б Таврійська

В Херсонська Г Бессарабська

15.Складовою якого руху була діяльність декабристів на українських землях?

А російського визвольного руху

Б польського національного руху

В українського національно-визвольного руху

Г соціальних протестів українського селянства

16.Який регіон України у складі Російської імперії став осередком укра­їнського національного відродження у першій третині XIX ст.?

А Поділля Б Київщина

В Запорожжя Г Слобожанщина

17.М. Костомаров, В. Білозерський, М. Гулак були засновниками:

А «Малоросійського товариства»

Б «Руської трійці»

В Кирило-Мефодіївського братства

Г «Братства тарасівців»

18.У XIX ст. «воєнними поселеннями» називали:

А місця розміщення козацьких формувань, козацькі зимівники

Б організацію війська, за якої солдати поєднували військову служ­бу з сільгоспроботами

В війська, розміщені на окупованій території

Г території, на яких відбувалися регулярні військові навчання

19.Головною силою повстання декабристів в Україні у грудні 1825 — січні 1826 р. були:

А воєнні поселенці та озброєні селяни

Б Бузькі та Азовські козаки

В частини Чернігівського полку

Г частини Волинського полку

20.Розгортання українського національного відродження на Слобожан­щині було пов’язане:

А із діяльність греко-католицьких священиків

Б зі створенням Кирило-Мефодіївського товариства

В із відкриттям Харківського університету

Г із повстанням декабристів









22.02.23
9А, 9Б
Історія України

Тема уроку: Національне відродження кримських татар. 
                           Соціал-демократичні та земські рухи.

Повторити,вивчений раніше матеріал, за запитаннями стор.159, перед параграфом 18(усно)
Працюємо над темою  параграфу 18 за планом(при можливості, опрацюйте тему у формі розгорнутого плану) 
Особлива увага до діячів та іх ідей!
Попрацюйте з основними поняттями теми.

1. Розгортання національного відродження кримських татар. І. Гаспринський (п.1, пар18)
2. Зародження соціал-демократичного і робітничого рухів (п.2)
3. Земський рух (п.3)

За бажанням, дайте відповідь на запитання 12, стор.166 (розгорнута відповідь, до 10 речень)
Ознайомтесь з Висновками до теми на стор. 165

Д/З: опрацюйте параграф 18 за рекомендаціями зазначеними вище
         попрацюйте з поняттями на стор. 160-162
         повторіть параграф 17(перевірте його опрацювання в зошиті)


...........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................


28.12.22
9А, 9Б
Історія України
Тема уроку:  Практичне заняття. Повсякденне життя

                       (працюємо з матеріалом підручника стор.96-103, за планом: читаємо,                                                                                                               відповідаємо на запитання(усно) 

1.Людина і навколишнє середовище(п.1)
2. Менталітет українського народу(п.2)
3.Традиційні види господарської діяльності українців(п.3)
4.Поселення й житло(п.4)
5. Одяг, іжа, напої(п.5)
6. Шлюб, сімя. Становище жінки(п.6)
.............................................................................................................................................................

26.12.22

9А, 9Б
Всесвітня історія
Тема уроку: Урок узагадьнення по темі:Європа та Америка в добу революцій та обєднання(1815-1870)

(попрацюйте з завданнями по узагальненню-завдання можна виконувати і усно, і письмово)

Назвіть нові ідеології, які утвердилися в суспільстві на початку та в середині XIX ст

варіанти відповідей
 

КОНСЕРВАТИЗМ

 
 

ЛІБЕРАЛІЗМ

 
 

СОЦІАЛІЗМ

 
 

АБСОЛЮТИЗМ

 
 

КАПІТАЛІЗМ

 
 

ФЕОДАЛІЗМ

Запитання 2

Ідеологія та політика на основі принципу цінності нації як найвищої форми суспільної єдності та її первинності в державотворчому процесі - ЦЕ:

варіанти відповідей
 

ЛІБЕРАЛІЗМ

 
 

НАЦІОНАЛІЗМ

 
 

ІНДУСТРІАЛЬНА РЕВОЛЮЦІЯ

 
 

МАРКСИЗМ

Запитання 3

В ЯКИХ РОКАХ БУЛО ПРОВЕДЕНО ПАРЛАМЕНТСЬКІ РЕФОРМИ В ВЕЛИКІЙ БРИТАНІЇ ЗА РОЗШИРЕННЯ ВИБОРЧИХ ПРАВ РОБІТНИКІВ

варіанти відповідей
 

1815

 
 

1832

 
 

1867

 
 

1830

Запитання 4

Чартизм - це:

варіанти відповідей
 

документ публічно-правового й політичного характеру

 
 

перший масовий робітничий руху Британії в 1830-1850-х роках

 
 

колективне клопотання, прохання, що подається громадянами або політичними об’єднаннями до вищих органів державної влади чи главі держави

 
 

назва профспілок у Великій Британії й ряді інших англомовних країн

Запитання 5

Назвіть партії, які утвердилися у Великій Британії за Вікторіанської доби?

варіанти відповідей
 

Ліберальна партія 

 
 

Консервативна партія

 
 

Демократична партія

 
 

Республіканська партія

 
 

Соціалістична партія

Запитання 6

Хто сформулював наступний принцип британської зовнішньої політики

«У Британії немає вічних ворогів, у Британії немає вічних друзів. У Британії є лише вічні інтереси»

варіанти відповідей
 

Г.Пальмерстон

 
 

Ч.Грей

 
 

В.Гладстон

 
 

Б.Дізраелі

Запитання 7

В якій країні була Липнева революція "три славних дні"?

варіанти відповідей
 

Франції

 
 

Італії

 
 

Німеччині

 
 

Австрії

 
 

Росії

Запитання 8

ХТО ОЧОЛИВ ФРАНЦІЮ ПІД ЧАС ЛИПНЕВОХ МОНАРХІЇ?

варіанти відповідей
 

Луї-Філіпп Орлеанський

 
 

Луї-Наполеона Бонапарт

 
 

Карл Д’Артуа

 
 

Людовик XVIII

Запитання 9

Так звана«система Меттерніха» була спрямована на

варіанти відповідей
 

боротьбу з революційним, ліберальним і національно-визвольним рухом

 
 

захист демократичних прав і свобод, встановлених під час демократичних революцій

 
 

не втручання європейців у справи американців: "Америка для американців"

Запитання 10

Демократичні революції "Весна народів" відбулися в:

варіанти відповідей
 

1848-1849 рр.

 
 

1815-1870 рр.

 
 

1789-1799 рр.

 
 

1804-1815 рр.

Запитання 11

Хто прийшов до влади у Франції під час революції "весна народів"?

варіанти відповідей
 

Микола І

 
 

Луї-Філіп Орлеанський

 
 

Луї-Наполеон Бонапарт

 
 

Наполеон Бонапарт

 
 

Олександр І

Запитання 12

Форма військово-політичної диктатур у Франції, що здійснювала політику лавірування між різними соціальними групами

варіанти відповідей
 

АБСОЛЮТИЗМ

 
 

БОНАПАРТИЗМ

 
 

ДЕМОКРАТИЗМ

 
 

ЛІБЕРАЛІЗМ

 
 

БУРЖУАЗИЗМ

Запитання 13

РЕВОЛЮЦІЇ "ВЕСНА НАРОДІВ" В ЄВРОПІ (2 ВАРІАНТИ)

варіанти відповідей
 

ЗАЗНАЛИ ПОРАЗКИ

 
 

ПРИЗВЕЛИ ДО УТВОРЕННЯ НЕЗАЛЕЖНИХ ДЕМОКРАТИЧНИХ ДЕРЖАВ

 
 

ПРИСКОРИЛИ ПРОЦЕС ФОРМУВАННЯ НАЦІЙ

 

ПОВАЛИЛИ МОНАРХІВ У ЄВРОПЕЙСЬКИХ ДЕРЖАВАХ

Запитання 14

ВИЗНАЧАЛЬНУ РОЛЬ В ОБ’ЄДНАННІ НІМЕЧЧИНИ ВІДІГРАВ

варіанти відповідей
 

КАМІЛО КАВУР

 
 

ДЖУЗЕППЕ ГАРИБАЛЬДІ

 
 

ОТТО ФОН БІСМАРК

 
 

ДЖУЗЕППЕ МАДЗІНІ

Запитання 15

НА ШЛЯХУ ДО ОБ’ЄДНАННЯ НІМЕЧЧИНА ПРОВЕЛА ВІЙНИ З:

варіанти відповідей
 

РОСІЄЮ

 
 

ДАНІЄЮ

 
 

АВСТРІЄЮ

 
 

ІТАЛІЄЮ

 
 

ФРАНЦІЄЮ

Запитання 16

ПРОГОЛОШЕННЯ НІМЕЦЬКОЇ ІМПЕРІЇ ВІДБУЛОСЯ

варіанти відповідей
 

18 січня 1871 р.

 
 

18 січня 1867 р.

 
 

18 січня 1870 р.

 
 

18 січня 1834 р.

Запитання 17

Вислів "держави творяться залізом і кров’ю" належать

варіанти відповідей
 

Отто фон Бісмарку

 
 

Джузеппе Гарибальді

 
 

Наполеону Бонапарту

 
 

Каміло Кавуру

Запитання 18

Рух за звільнення з-під австрійського гніту та об’єднання Італії - це...?

варіанти відповідей
 

Рісорджименто

 
 

Бонапартизм

 
 

Весна народів

 
 

Аболіціонізм

Запитання 19

Назвіть ім’я італійського революціонера, який розпочав об’єднання Італії в єдину державу

варіанти відповідей
 

Джузеппе Гарібальді

 
 

Камілло Бенсо ді Кавур

 
 

Віктор Еммануїл IІ

 
 

Фрідрих-Вільгельм IV

 
 

Отто фон Бісмарк

Запитання 20

Коли відбулося утворення Італійського королівства

варіанти відповідей
 

1859 р.

 
 

1860 р.

 
 

1861 р.

 
 

1870 р.

Запитання 21

Остаточне об’єднання Італії в 1870 році відбулося після приєднання до нього

варіанти відповідей
 

Сардинського королівства

 
 

Неаполітанського королівства

 
 

Папської області

 
 

Венеціанської області

Запитання 22

Дворянські революціонери, які в грудні 1825 р. підняли збройне повстання проти самодержавства й кріпосництва в Росії - це?

варіанти відповідей
 

Роялісти

 
 

Червоносотенці

 
 

Декабристи

 
 

Орлеаністи

 
 

Бонапартисти

Запитання 23

«Доктрина Монро» 1823 року визначала наступні принципи зовнішньої політики США:

варіанти відповідей
 

у США немає ні друзів, ні ворогів, а є лише власні інтереси

 
 

застерігала європейські держави від втручання у справи Америки, втручання розглядатимуть як загрозу своїй власній безпеці

 
 

закликала європейські держави для допомоги у боротьбі проти національно-визвольних революцій в колоніях Ланинської Америки

Запитання 24

Яка з партій не є американською

варіанти відповідей
 

Республіканська партія

 
 

Демократична партія

 
 

Лейбориська партія

Запитання 25

Війна в США у 1861-1865 роках була спрямована на боротьбу проти

варіанти відповідей
 

рабства

 
 

індіанців

 
 

золотої лихоманки

 
 

скватерів

Запитання 26

Американський президент, який зосередив свою діяльність на збереженні єдності країни, економічному процвітанні, скасуванні рабства, а обрання його на посаду президента спричинило Громадянську війну в США

варіанти відповідей
 

Бенжамін Франклін

 
 

Авраам Лінкольн

 
 

Джордж Вашингтон

 
 

Джо Байден

Запитання 27

Проведення демократичних перетворень та обмеження влади колишніх рабовласників на Півдні США в 1865-1877 рр. в сторію ввійшло як..

варіанти відповідей
 

Боротьба федератів і конфедератів

 
 

Реконструкція Півдня

 
 

Аболіціоністський рух

 
 

Золота лихоманка

Запитання 28

Сімон Болівар - це..?

варіанти відповідей
 

ЛІДЕР НАЦІОНАЛЬНО-ВИЗВОЛЬНОЇ БОРОТЬБИ КРАЇН ПІВДЕННОЇ АМЕРИКИ

 
 

ЛІДЕР ГРОМАДЯНСЬКОЇ ВІЙНИ В США

 
 

ЛІДЕР РЕВОЛЮЦІЇ "ВЕСНА НАРОДІВ" В УГОРЩИНІ

 
 

ПРЕЗИДЕНТ США, БОРЕЦЬ ПРОТИ РАБСТВА

...................................................................................

21.12.22
9А, 9Б
Історія України
Тема уроку:  Культура України кін.ХYІІІ-І пол.ХІХ ст. 
(працюємо з навчальними тестами: номер питання, буква і правильна відповідь)
-чекаю фото вашої роботи

1. Укажіть, коли був заснований Київський університет.

А 1805 р.; Б 1817 р.;

В 1834 р.; Г 1844 р.

2. Укажіть, навчальні заклади якого типу набули поширення в Україні в першій половині ХІХ ст.

А Училище; Б ліцей;

В гімназія; Г технікум.

3. Укажіть, який стиль був панівним в українській архітектурі першої половини ХІХ ст.

А Романтизм; Б класицизм;

В готика; Г бароко.

4. Укажіть прізвища видатних художників першої половини ХІХ ст.

А В. Боровиковський, В. Тропінін, І. Сошенко;

Б Й. Витвицький, А. Єдлічка, М. Вербицький;

В К. Костанді, А. Куїнджі, М. Ярошенко;

Г М. Лисенко, С. Гулак-Артемовський, П. Сокальський

5. Укажіть, у якій галузі культури уславився М. Щепкін.

А Архітектура; Б скульптура;

В театр; Г живопис.

6. Укажіть прізвище автора літературних творів «Сватання на Гончарівці» та «Шельменко-денщик», за якими ставилися вистави в перших українських професійних театрах.

А Г. Квітка-Основ'яненко; Б І. Котляревський;

В Т. Шевченко; Г П. Куліш.

7. Установити відповідність між прізвищами діячів науки та культури і галуззю, у якій вони працювали.

1 Т. Осиповський, М. Остроградський А Література

2 І. Срезневський, М. Цертелєв Б Історія

3 М. Маркевич, М. Костомаров В Фольклор

4 П. Гулак-Артемовський, Є. Гребінка Г Математика

Д Хімія

8. Розташуйте назви вищих навчальних закладів у хронологічній послідовності їх заснування.

А Технічна академія у Львові

Б Київський університет

В Львівський університет

Г Харківський університет

9. Порівняйте розвиток освіти в Наддніпрянщині та на західноукраїнських землях. Визначте успіхи і проблеми. Поясніть різницю. Підтвердити свою відповідь фактами(розгорнута відповідь до 10 речень)

....................................................................................................................................................................


19.12.22

9А, 9Б
Всесвітня історія
Тема уроку: Утворення незалежних держав у Латинській Америці

Повторити: 
періодизацію всесвітньої історії;
основні ознаки індустріального суспільства(стор.42)
"ХІХ ст. - століття революцій"

Працюємо за планом над матеріалом параграфу 14:

1.Латинська Америка кін.ХYІІІ-поч.ХІХ ст.(п.1-опрацюйте довільно, визначте особливості)

Далі працюємо в таблиці, зразок стор.115, завд.10

2.Повстання на острові Гаїті (п.2)
3.Передумови боротьби латиноамериканців проти іспанського панування( п.3)
4.Війна за незалежність іспанських колоній у Латинській Америці (1810-1826)(п.4)
5.Здобуття Бразилією незалежності(п.5)

Ознайомтесь з Висновками до теми на стор. 115


Д/З: опрацюйте параграф 14 у таблиці  за рекомендаціями зазначеними вище
         робота з  хронологією та поняттями;
         

......................................................................................................................................................
14.12.22
9А, 9Б
Історія України
Тема уроку: Культура України кін.ХYІІІ-І пол.ХІХ ст.(театр, музика, образотворче мистецтво, архітектура) 

Повторити: 
- коротка характеристика становища укр. земель:
    1) -державності не мали;
    2) -поділені, знаходились у складі двох держав: Російської та Австрійської імперій;
    3) -економіка мала колоніальний характер;
    4) -населення терпіло соціальний, національний та релігійний гніт;

Працюємо над матеріалом параграфу 11 за планом(продовжуємо роботу в таблиці:

1. Досягнення і проблеми у розвитку культури(пар.11, п. 1-4-робота в таблиці-  зразок: стор.89, завд.12)

        ГАЛУЗЬ        /                      ДОСЯГНЕНЯ                         /                 ДІЯЧІ


За бажанням, додаткове повідомлення про одного з діячів культури;


Ознайомтесь з Висновками до теми на стор.96

Д/З: опрацюйте параграф 11 п.1-4  у таблиці за рекомендаціями зазначеними вище
        перегляньте ілюстрації на стор. 90-95;
        за бажанням, підготуйте додаткову інформацію про одного з діячів укр. культури;

..........................................................................................................................................................


12.12.22

9А, 9Б
Всесвітня історія
Тема уроку: Сполучені штати Америки. Громадянська війна

Повторити: 
періодизацію всесвітньої історії;
основні ознаки індустріального суспільства(стор.42)
"ХІХ ст. - століття революцій"

Працюємо за планом над матеріалом параграфу 13 п.5-7

1.Наростання конфлікту в США(причиниі передумови громадянської вуійни)(пар. 13, п.5)
50-ті рр. ХІХ ст.-
1861-
лютий 1861-

2.Громадянська війна в США (п.6-хронологія війни, працюємо з картою, стор.108)
12 квітня 1861-
1861-1865-
1861-1862-
травень 1862-
22 вересня 1862-
1863-
1863-1865-
1-3 липня 1863 -
1864-1865-
9 квітня 1865-
14 квітня 1865-

3.Реконструкція півдня(п.7-опрацьовуємо довільно; перелічуємо перетворення, які відбулися в США після війни)
-
-
-


Ознайомтесь з Висновками до теми на стор. 108


Д/З: опрацюйте параграф 13(п. 5-7)  за рекомендаціями зазначеними вище
         робота з  хронологією та поняттями;
         виконайте завдання на контурній карті стор.8;
.........................................................................................................................................................


07.12.22
9А, 9Б
Історія України
Тема уроку:Культура України кін.ХYІІІ-І пол.ХІХ ст. 
Повторити: 
- коротка характеристика становища укр. земель:
    1) -державності не мали;
    2) -поділені, знаходились у складі двох держав: Російської та Австрійської імперій;
    3) -економіка мала колоніальний характер;
    4) -населення терпіло соціальний, національний та релігійний гніт;

Працюємо над матеріалом параграфу 10  за планом:

1.Умови розвитку культури(пар.10, п.1- самостійна робота в таблиці)

                                          СПРИЯТЛИВІ       /         НЕСПРИЯТЛИВІ


2.Досягнення і проблеми у розвитку культури(пар.10,  п.2-4-робота в таблиці- стор.89, завд.12)

        ГАЛУЗЬ                           ДОСЯГНЕНЯ                         /                 ДІЯЧІ


За бажанням, додаткове повідомлення про одного з діячів культури


Ознайомтесь з Висновками до теми на стор. 88

Д/З: опрацюйте параграф 10 п.1-4  у таблиці за рекомендаціями зазначеними вище
попрацюйте з поняттями на стор. 82, 86
       за бажанням, підготуйте додаткову інформацію про одного з діячів укр. культури;
...........................................................................................................................................................

05.12.22

9А, 9Б
Всесвітня історія
Тема уроку: Сполучені штати Америки

Повторити: 
періодизацію всесвітньої історії;
основні ознаки індустріального суспільства(стор.42)
"ХІХ ст. - століття революцій"

Працюємо за планом над матеріалом параграфу 13 п.1-4

1.Суспільне та економічне життя США в І пол.ХІХст. (пар.13, п.1-опрацьовуємо довільно)
особливо:
США-федерація;
аболіціонізм-
резервації-
фермери-

2.Політичне життя США(п.2)

двопартійна система: федералісти(Д. Вашінгтон), демократичні республіканці(Т. Джеферсон);

1828-утв. Демократичної партії  (цілі і принципи...???)

1841-

1854-утв. Республіканська партія (А. Лінкольн)(цілі і принципи...???)

3. Територіальна експансія США. "Доктрина Монро" (п.3,4-опрацюйте хронологію, зробіть висновок про мету зовнішньої політики США)

1803-1867-
1803-
1812-1814-
1813-1819-
1836-
1846-1848-
1846-
1853-
1867-
2 грудня 1823-

Ознайомтесь з Висновками до теми на стор. 108


Д/З: опрацюйте параграф 13(п.1-4)  за рекомендаціями зазначеними вище
         робота з  хронологією та поняттями;
         виконайте завдання на контурній карті стор.8;

........................................................................................................................................................
30.11.22
9А, 9Б
Історія України
Тема уроку: Урок узагальнення за розділом 2. Західноукраїнські землі у складі Австорійської імперії

(працюємо з навчальними тестами: номер питання, буква, правильна відповідь: з виконаного завдання в зошиті зробити фото і надіслати мені в особисте)

  1. Яке місто було центром коронного краю Королівство Галичини і Лодомерії? 


    •  
    •  
    •  
  2. У результаті якої події Галичина в 1772 р. увійшла до складу Австрійської імперії? 


    •  
    •  
  3. Унаслідок здійснення реформ Марії Терезії та Йосифа II на західноукраїнських землях 

    •  
    •  
  4. Хто із названих історичних діячів був причетний до створення й діяльності «Товариство галицьких греко-католицьких священників…»? 

    •  
  5. Діяльність «Товариства галицьких греко-католицьких священиків…» та «Руської трійці» свідчили про 

    •  
    •  
    •  
  6. Члени гуртка «Руська трійця» своє головне завдання вбачали у 

    •  
    •  
    •  
    •  
  7. Чого домагалася Головна руська рада під час європейської революції 1848—1849 рр.? 

    •  
  8. Які наслідки мали події «весни народів» для західноукраїнського селянства? 


    •  
  9. У якому місті було видано альманах «Русалка Дністровая»? 


    •         
    •  
    •  
  10. Яке культурно-освітнє товариство було створено у Східній Галичині під час революції 1848—1849 рр.? 


    •            
    •  
    •  
  11. Установіть відповідність між регіонами українських земель та їхніми характеристиками на початку XIX ст. 


      • 1 

        Правобережжя 

      • 2 

        Галичина 

      • 3 

        Закарпаття 

      • 4 

        Буковина 

    •  
      • А 

        Провідне становище в краї зберігали нащадки козацької старшини 

      • Б 

        Українське населення краю користуючись особистою свободою, виконувало панщину на користь польських та німецьких землевласників 

      • В 

        Українське населення краю потерпало від мадяризації 

      • Г 

        Українське населення краю потерпало від румунізації 

      • Д 

        Переважна більшість українського населення перебувала в кріпацькій залежності від польських панів 



  12. Установіть послідовність подій. 


    • А 

      Створення «Руської трійці» 

    • Б 

      Створення «Товариства греко-католицьких священиків…» у Перемишлі 

    • В 

      Видання альманаху «Русалка Дністровая» 

    • Г 

      Я. Головацький опублікував статтю «Становище русинів у Галичині» 


  13. Які фактори сприяли перетворенню греко-католицького духовенства на рушійну силу українського національного відродження в Західній Україні? 

    •  
    •  
    •  

..........................................................................................................................................................

28.11.22

9А, 9Б
Всесвітня історія
Тема уроку: Об'єднання Німеччини. Об'єднання Італії

Повторити: 
періодизацію всесвітньої історії;
основні ознаки індустріального суспільства(стор.42)
"ХІХ ст. - століття революцій"

Працюємо за планом над матеріалом параграфу 12 у формі таблиці (за зразком стор.98, завд.9-, знаєте, коли таблиця порівняльна-це складна робота, але оцінюється вищими балами), опираючись на карту стор.90:
Шляхи об'єднання: "зверху"-
                                "знизу"-

1.Об'єднання Німеччини(пар.12, п.1,2- обираєте варіант опрацювання: таблиця, чи довільно)
а)передумови(п.1)

б)об'єднання (п.2)
Пруссія-
О. фон Бісмарк-

2.Об'єднання Італії(пар.12, п.3,4-обираєте варіант опрацювання: таблиця, чи довільно)
а)передумови(п.1)

б)об'єднання (п.2)
два напрями(стор.94)-
К. Кавур-
Дж. Гарібальді-
1861-загальноіталійський парламент висловився за єдину і неподільну Італію
1870- завершилось об'єднання Італії

Якщо зрозумієте, що робота в порівняльній таблиці для вас важка, працюйте за планом довільно: орієнтуйтесь на основні події, які відбувались в країнах

Ознайомтесь з Висновками до теми на стор. 97

Д/З: опрацюйте параграф 12  за рекомендаціями зазначеними вище
         робота з  хронологією та поняттями;
         виконайте завдання на контурній карті стор.6;

........................................................................................................................................................

23.11.22
9А, 9Б
Історія України
Тема уроку: Практичне заняття. Альманах "Русалка Дністрова".Галицько-руська матиця.

Повторення:
Дайте відповідь(усно) на питання 1-4, стор.77, на початку практичної роботи;

І. Ознайомтеся з документами на стор.78-79, виконайте завдання(письмово);
 Яку роль альманах "Русалка Дністрова" відіграв у розгортанні національного руху на     західноукраїнських землях(5-7 речень)
ІІ. Ознайомтесь з документом про Галицько-руську матицю ( стор.79) і дайте письмову  відповідь на запитаннядо нього (під документом- 5-7 речень )

.........................................................................................................................................................
21.11.22

9А, 9Б
Всесвітня історія
Тема уроку: Революції 1848-1849 рр. в країнах Європи

Повторити: 
періодизацію всесвітньої історії;
основні ознаки індустріального суспільства(стор.42)
"ХІХ ст. - століття революцій"
який вплив історії Російської імперії на розвиток українських земель;

Працюємо за планом над матеріалом параграфу 11 у формі таблиці (за зразком стор.91, завд.13), опираючись на карту стор.90:

"Весна народів"(стор.84)-

1.Революція у Франції (пар.11 п.1,2-робота в таблиці)

а) причини(стор.84)
б) події(стор.84-85)
23 лютого 1848-
24 лютого -
25 лютого -
в) результат(стор.85-86)
25 лютого 1848- Тимчасовий уряд проголосив Другу республіку(перша-вересень 1792)
23-26 червн 1848-
4 листопада 1848-
10 грудня 1848-
2 грудня 1852-

2.Революція 1848 р.в Німеччині (п.3-опрацьовуємо самостійно подібно до п.1,2)

3.Революція в Австрії (п.4-згадайте: чому нам важливі події саме цієї рев.???)
13 березня 1848-
25 квітня 1848-оприлюднена Конституція Австрійської імперії
15-26 травня 1848-
червень 1848-
10 липня 1848-
6 жовтня 1848-
1 листопада 1848-
кін. листопада 1848-
7 березня 1849- імператор Франц Йосиф розпустив рейхстаг, призупинив дію Конституції;
                            -рев. завершилася поразкою;
4. Революція в Угорщині (п.5)
15 березня 1848-
17 березня 1848-
вересень 1848-
14 квітня 1848-
13 серпня 1848- угорська армія капітулювала, революція потерпіла поразку

5.Революція в Італії (п.6-опрацьовуємо самостійно подібно до попередньої роботи)

      Перегляньте ілюстрації на сторінках параграфу


Ознайомтесь з Висновками до теми на стор. 91

Д/З: опрацюйте параграф 11  за рекомендаціями зазначеними вище
         робота з  хронологією та поняттями;
         виконайте завдання на контурній карті стор.3;
       
.........................................................................................................................................................


16.11.22

9А, 9Б
Історія України
Тема уроку: Європейська революція 1848-1849 рр. на західноукраїнських землях

Повторити: 
- коротка характеристика становища укр. земель:
    1) -державності не мали;
    2) -поділені, знаходились у складі двох держав: Російської та Австрійської імперій;
    3) -економіка мала колоніальний характер;
    4) -населення терпіло соціальний, національний та релігійний гніт;
  
Ознайомтесь з Висновками до теми на стор. 76-77

Працюємо над матеріалом параграфу 9  за планом:
1. Початок революційних подій у Східній Галичині( пар.9, п.1)
а)"Весна народів"-революції...
б) події у Галичині(Східна, Західна)
 -вимоги поляків(стор.69, абз.2):

23 травня 1848-польські шляхтичі утворили у Львові Руський собор:..(стор.72).......

-вимоги галичан:

13 квітня 1848- у Львові...
2 травня 1848-галицькі русини створили Головну Руську Раду
18 березня 1848-
22 квітня 1848-
літо 1848-

2. Діяльність Головної руської  ради (п.2)
-30 членів(греко-католицьке духовенство+світська інтелігенція)
-перший голова-єпископ Г. Яхимович
-вимоги ГРР:(стор70-71-виписати тези)
        -
        -
        -
15 травня 1848- щотижнева газета "Зоря Галицька" (перечитати документ стор.71)
липень 1848-
жовтень 1848-
1849-
23 травня 1848-
9 червня1848-

3. Українське питання на Слов'янському з'їзді у Празі(п3)
червень 1848-
7 червня 1848-польсько-українська угода "Вимоги українців у Галичині"(стор.73 ознайомитися з документом)

4.Перший досвід парламентської діяльності українців(п.4)
червень 1848-вибори в Галичині та Буковини до Австрійського рейхстагу (з 100місць-39+5 з Буковини)

5. Східна Галичина на завершальному етапі революції(п.5)
1-2 - листопада 1848-повстання у Львові-придушено; репресії з боку австрійської влади;
14 листопада 1848- відновлено діяльність Головної руської  ради  та газети "Зоря Галицька"
1851-Головноу руську раду-розпустили

6. Революційні події в Північній Буковині та Закарпаття(п.6)
1843-1844 -селянський рух на Буковині, очолюваний Л. Кобилицею;
1849-за конституцією Буковина стала окремим коронним краєм
О. Духнович-
А. Добрянський-

Ще раз перечитайте Висновки до теми на стор. 76-77

Д/З: опрацюйте параграф 9 за рекомендаціями зазначеними вище
        увага на хронологію та учасників національних рухів в період 1848-1849рр:

        робота з  поняттями;
        робота з контурною картою стор.6
.........................................................................................................................................................

14.11.22

9А, 9Б
Всесвітня історія
Тема уроку: Російська імперія в І пол. ХІХ ст.

Повторити: 
періодизацію всесвітньої історії;
основні ознаки індустріального суспільства(стор.42)
"ХІХ ст. - століття революцій"
який вплив історії Російської імперії на розвиток українських земель;

Працюємо за планом над матеріалом параграфу 10 п.4,5,6,7 (у довільній формі):

1.Особливості політичного, суспільного та економічного життя Російської імперії (пар.10,п.4) доповніть інформацією зазначені особливості розвитку)
-найбільша за площею....
-кількість нпселення...
-соціална структура - феодальна...
- політичний устрій-самодержавна(абсолютна )монархія...
           Олександр І ...
           Микола І ...
-кріпосне право...
-особливості промислової революції...
-аграрна країна...

2.Рух декабристів (п.5-заверште роботу над хронологією)
-декабристи-....
1814-1815-
1816-
1821-
1821-1822-
14 грудня 1825-
29 грудня 1825-

3.Суспільний рух у 30-40-х рр. ХІХ ст.(п.6)
напрямки суспільно-політичного руху(випишіть головні ідеї і учасників):
консерватори-

ліберали: словянофіли-
                західники-


радикали-


національно-визвольний рух-

4.Кримська війна (1853-1956) (п.7-опрацюйте за планом)
а)учасники

б)причини

в)події
червень 1853-
30  листопада 1853-
березень 1854-
вересень 1854-
14 вересня1854-30 серпня1855-
30 березня 1856- Паризький договір (випишіть умови)


Ознайомтесь з Висновками(3) до теми на стор. 83

Д/З: опрацюйте параграф 10 п.4-7  за рекомендаціями зазначеними вище
         робота з  поняттями;
        продовжуйте розпочату роботу за планом;
       
.........................................................................................................................................................
9-А клас
9 листопада  2022 12:30 
Урок історії

 9-Б  клас
 9 листопада 2022 09:30 
Урок історії


09.11.22

9А, 9Б
Історія України
Тема уроку: Початок українського національного відродження на західноукраїнських землях

Повторити: 
- коротка характеристика становища укр. земель:
    1) -державності не мали;
    2) -поділені, знаходились у складі двох держав: Російської та Австрійської імперій;
    3) -економіка мала колоніальний характер;
    4) -населення терпіло соціальний, національний та релігійний гніт;
  - етапи українського національного відродженняв Наддіпрянщині(4 етапи- у матеріалах попереднього уроку);

Ознайомтесь з Висновками до теми на стор. 68

Працюємо над матеріалом параграфу за планом:
1.Особливості національного відродження на західноукраїнських землях(пар.8, п.1-визначити особливості)
-складніші
-втрата власної еліти
-опора-греко-католицьке духовенство-консервативний характер
-політика австрійської влади на розпалювання нац. ворожнечі, щляхом підтримки інших("клаптикова імперія")
-особливо сильний рух на Галичині
-рев. 1848-1849рр.-активізація руху
-.....
2.Початок національного відродження А. Бачинський(п.2)
"Будителі"-
А.Бачинський-
Й. Базилович-
3.Початок відродження на Галичині(п.3)
м. Перемишль-
М. Левицький-
1816-"Товариство галицьких греко-католицьких священників..." (і. Могильницький)
1817-
1832-
4.Учасники першого етапу відродження(п.4-визначити і виписати учасників, організації та результати їх діяльності)


За бажанням, можете виконати завдання на стор.68, завд.11(робота в порівняльній таблиці)
Ще раз перечитайте Висновки до теми на стор. 68

Д/З: опрацюйте параграф 8 за рекомендаціями зазначеними вище
        увага на хронологію та учасників руху національного відродження:
         робота з  поняттями;

...........................................................................................................................................


07.11.22

9А, 9Б
Всесвітня історія
Тема уроку: Австрійська імперія в І пол. ХІХ ст.

Повторити: 
періодизацію всесвітньої історії;
основні ознаки індустріального суспільства(стор.42)
"ХІХ ст. - століття революцій"
який вплив історії Австрійської імперії на розвиток українських земель;

Працюємо за планом над матеріалом параграфу 10(у довільній формі):
1.Особливості політичного, суспільного та економічного життя Австрійської імперії (пар.10, п.1)
- за державним устроєм-абсолютна монархія;
-
-
-
-
2. Передберезневий період-формування причин революції(п.2)
1830-1848-


3.Національне відродження слов'янських народів Австрійської імперії (п.3, вкажіть національність і внесок у нац. відродження народу)
"Будителі"-
Й.Добровський-
Й. Юнгман-
Я. Коллар-
Л. Штур-
М. Лучкай-
Д.Зубрицький

Ознайомтесь з Висновками(1-2) до теми на стор. 83

Д/З: опрацюйте параграф 10 п.1-3  за рекомендаціями зазначеними вище
         робота з  поняттями, діячі;
         завершити роботу з контурною картою стор.2     

...................................................................................................................................................
9-А клас
2 листопада 2022 12:30 
Урок історії

9-Б клас
2 листопада 2022 09:30 

02.11.22

9А, 9Б
Історія України
Тема уроку: Адміністративно-територіальний устрій українських регіонів у складі Австрійської імперії 

Повторити: 
- коротка характеристика становища укр. земель:
    1) -державності не мали;
    2) -поділені, знаходились у складі двох держав: Російської та Австрійської імперій;
    3) -економіка мала колоніальний характер;
    4) -населення терпіло соціальний, національний та релігійний гніт;
  - етапи українського національного відродження(4 етапи- у матеріалах попереднього уроку);

Ознайомтесь з Висновками до теми на стор. 62

Працюємо над матеріалом параграфу за планом:
1.Адміністративно-територіальний устрій українських регіонів у складі Австрійської імперії(пар.7, п.1-схема, стор.54- перших чотири рядки перенести в зошит)
2.Національне та соціальне становище українців (п.2)
- 2.5 млн. населення;
- українці Буковини та Наддніпрянщини-православні, Галичини та Закарпаття-греко-католики;
- за національностями: укр.-71%, поляки-22%, євреї-6%;(таблиця, стор.55-аналіз-усно)
3. Політика австрійського уряду (п.3-опрацювати довільно)
- денаціоналізація-
- реформи Марії Терезії та Йосифа ІІ:
    -аграрна: 1780-1782-  ,   1789- ,  1786-;
    -релігійна: 1781-;
    -освітня: 1777-,1774-1784-; 1784-;
 4. Боротьба населення проти національного гноблення (п.4-опрацюйте за хронологією)
   опришки-
  1810-1825-
  1830-
  1831-
  1836-
  1838-
  1843-1844-
  Лук'ян Кобилиця-
  1846-
  1839-
   40-ві рр.ХІХст.-
  5. Господарський розвиток (п.5,6-уважно прочитайте матеріал)

 
За бажанням, можете виконати завдання на стор.63, завд.15
Ще раз перечитайте Висновки до теми на стор. 62

Д/З: опрацюйте параграф 7 за рекомендаціями зазначеними вище
        увага на хронологію;        
       робота з  поняттями;

..............................................................................................................................................................



 9-А клас
 31 жовтня 2022 09:30 
Урок історії

9-Б клас
31 жовтня 2022 10:30


31.10.22

9А, 9Б
Всесвітня історія
Тема уроку: Німеччина та Італія 1815-1847 рр.

Повторити: 
періодизацію всесвітньої історії;
основні ознаки індустріального суспільства(стор.42)
"ХІХ ст. - століття революцій"

Працюємо за планом:
Особливості спільних процесів у розвитку Німеччини та Італії (висновки стор.74)

Варіант 1. Опрацьойте (у звичайній формі: тези, хронологія) процеси в історії Німеччини(пар.9, п.1,2,3) або Італії(пар.9, п.4,5,6)

Варіант 2.Опрацюйте (у звичайній формі:тези, хронологія) процеси в історії Німеччини та Італії(пар.9)

Варіант 3. Опрацюйте параграф 9 у формі порівняльної таблиці(зразок стор.74, запит.10-робота у такій формі оцінюється балами високого рівня

Обов'язково, зафіксуйте імена відомих політичних діячі обох країн:


Ознайомтесь з Висновками до теми на стор. 74

Д/З: опрацюйте параграф 9  за рекомендаціями зазначеними вище
         робота з  поняттями; 
         завершити роботу з контурною картою стор.2

         працюємо з контурною картою, стор. 2

.............................................................................................................................................

26.10.22

9А, 9Б
Історія України
Тема уроку: Узагальнення знань за розділом 1. Українські землі у складі Російської імперії кін.ХYІІІ -І пол. XIX ст.

Працюєте з тестами(завданнями) за правилами роботи з навчальними тестами 


1. Назвіть губернії, позначені цифрами на карті.

1-, 2-, 3-, 4-, 5-, 6-, 7-, 8-, 9-.

2. Яке поняття ілюструють наведені дані щодо України?

 

Кількість

мануфактур

Кількість підприємств з використанням машин

Всього

1800 рік

200

0

200

1860 рік

1980

350

2 330

А Трудова міграція; Б національне відродження;

В внутрішній товарообмін; Г промисловий переворот.

3. Про кого йдеться в уривку з енциклопедії XIX ст.?

«Йому належить перша думка про університет у Харкові; він же схилив до цієї думки місцеве дворянство, яке пожертвувало для того 400 000 руб.; він залучив до цієї справи видатних і популярних діячів серед всіх станів... діставав і відправляв в Харків книги, типографські приналежності, ремісників».

А М. Максимович; Б М. Петроградський;

В І. Котляревський; Г В. Каразін.

4. Про які події йдеться в уривку?

«30-го грудня, близько третьої години пополудні, роти дійшли до Василькова. Проти нас була виставлений ланцюг стрільців... 3 січня 1826-го р., на привалі ми дізналися, що кавалерійський загін з кінно-артилерійської ротою заступив шлях до Трилісся... Ми знялися з привалу, вишикувалися в ротні колони і вирушили далі».

5. Про які події йдеться в уривку?

«У ці дні народився відомий лозунг, звернений до населення Правобережної України: «За нашу і вашу свободу!». Розрізнені повстання, що відбулися на Волині, Поділлі й Київщині з початку квітня до середини червня, закінчилися поразкою. У повстанні у Правобережній Україні взяли участь 5 627 осіб, у тому числі дворян (шляхта, поміщики) — 4017 (74 %) і селян — 1273 (23,4 %)».

6. Рекрутів у першій половині XIX ст. набирали з...:

А міщан; Б поміщицьких селян;

В державних селян; Г дворян.

7. Вставте пропущене поняття у висловлюванні історика Д. Баталія щодо історії України першої половини XIX ст.

«На першому місці треба поставити ..., що до них входило дворянство, іноді дуже вельможне і багате, офіцерство... з його штучною організацією, містикою, символікою, політичною і соціальною уміркованістю... Головною його метою було духовне відродження окремої людини...»

А Кирило-мефодіївців; Б декабристські організації;

В масонські ложі; Г польських патріотів.

8. Який процес визначено такими стадіями розвитку: етнографічна, культурницька, політична?

А Промисловий переворот; Б інтенсифікація виробництва;

В національне відродження; Г трудова еміграція.

9. Що було характерною особливістю промислового перевороту в Україні? (Три варіанти відповіді)

1) Ґрунтувався на вільнонайманій праці;

2) сприяв прискореному зростанню населення в північних регіонах, ніж у південних;

3) промисловий переворот насамперед вплинув на цукроваріння;

4) розпочався в умовах федально-кріпосницьких відносин;

5) відбувся раніше, ніж у країнах Західної Європи;

6) розпочався на металургійних підприємствах;

7) розпочався одночасно в усіх губернських містах;

8) перші ознаки проявились у переробці картоплі;

9) завершився раніше, ніж у країнах Західної Європи;

10) ґрунтувався на праці іноземних колоністів;

11) засновниками перших фабрик були поміщики.

10. Про що йдеться в народній пісні першої половини XIX ст.?

Молотив я в понеділок, молотив я і вівторок, Обмолотив у вівторок, лишилося снопів сорок, А в середу докінчив — день панщини одробив.

А Шарварок;

Б урок;

В фільварок;

Г оброк.

11. Які події відбувались в українських землях у складі Російської імперії в першій половині XIX ст.?

1) Повстання під проводом У. Кармалюка;

2) діяльність Кирило-Мефодіївського братства;

3) заборона діяльності Головної руської ради;

4) скасування кріпосного права;

5) діяльність «Руської трійці»;

6) повстання Чернігівського полку;

7) запровадження Валуевського циркуляру.

12. Установіть хронологічну послідовність подій в українських землях у складі Російської імперії наприкінці XVIII — першій половині XIX ст.

А Вихід друком «Енеїди» Івана Котляревського;

Б повстання Чернігівського полку;

В польське повстання;

Г діяльність Кирило-Мефодіївського братства.



................................................................................................................................................

24.10.22
9А, 9Б
Всесвітня історія
Тема уроку: Франція. Бельгійська революція

Повторити: 
періодизацію всесвітньої історії;
періодизація історії Франції:
-1789-1799-революція
-1799-1814, 1815-наполеонівські війни
-1830-липнева революція і встановлення липневої монархії (1830-1848);
основні ознаки індустріального суспільства(стор.42)
висновки (3) про особливість розвитку Великобританії(стор.59

Працюємо за планом над матеріалом параграфу 8.
1.Політичне й суспільне життя Франції 1815-1830(пар.8, п.1)
1815-1830-
1814-
1822-
1824-1830-
1830-
-
-
2. Липнева революція 1830р. Липнева монархія у Франції(п.2)
а) події:

б) наслідки:

3. Економічний розвиток Франції(п.3)
-опрацюйте довільно, визначте процеси в економіці;
- порівняйте з Великою Британією(порівняння усно)
4. Бельгійська революція 1830 р. та її наслідки (п.4-опрацюйте за планом)
а) причини

б) події

в) наслідки

За бажанням, можна продовжити роботу над матеріалом  теми: дайте відповідь на запитання 11, стор.67

Ознайомтесь з Висновками до теми на стор. 66

Д/З: опрацюйте параграф 8  за рекомендаціями зазначеними вище
         робота з  поняттями;
         працюємо з контурною картою, стор. 2
.....................................................................................................................................................................


 9-Б клас
19 жовтня 2022 09:30 
Урок історії

9-А клас
19 жовтня 2022 12:30 
Урок історії

19.10.22

9А, 9Б
Історія України
Тема уроку: Практичне заняття: Програмові документи Кирило-Мефодіївського братства. Тарас Шевченко та український національний рух

Повторити: 
- коротка характеристика становища укр. земель:
    1) -державності не мали;
    2) -поділені, знаходились у складі двох держав: Російської та Австрійської імперій;
    3) -економіка мала колоніальний характер;
    4) -населення терпіло соціальний, національний та релігійний гніт;
  - етапи українського національного відродження(4 етапи- у матеріалах попереднього уроку);

Працюємо над матеріалами до практичного заняття стор.49-51  за планом:
1. Уважно перечитайте обидва документи (стор.50, 51)
2. Основна робота по  документу 1.(стор.50): дайте відповідь на запитання після документу;              орієнтовно, відповідь на кожне запитання-2-3 речення; відповіді повинні виходити зі 
    змісту  документу
3. Якщо, претендуєте на вищий бал, додайте ще роботу по документу 2(стор.51-достатньо три тези)

...............................................................................................................................................................
17.10.22
9А, 9Б
Всесвітня історія
Тема уроку: Велика Британія

Повторити: 
періодизацію всесвітньої історії;
основні ознаки індустріального суспільства(стор.42)

Працюємо за планом над матеріалом параграфу 7
1. Політичне та суспільне життя Великобританії (пар.7, п.1)
- опрацюйте довільно, фіксуючи,перш за все, виділене;
2.Економічний розвиток (п.2)
опрацюйте, дотримуючись періодизації:
1815-1816-
30-40 рр. ХІХ-
3. Чартиський рух(п.3)
-причини
-особливості

За бажанням, можна продовжити роботу над матеріалом  теми: дайте відповідь на запитання 6,8, стор.60

Ознайомтесь з Висновками до теми на стор. 59

Д/З: опрацюйте параграф 7  за рекомендаціями зазначеними вище
         робота з  поняттями;
         працюємо з контурною картою, стор. 2


.................................................................................................................................................................


 9-Б клас
12 жовтня 2022 09:30 
Урок історії

9-А клас
12 жовтня 2022 12:30 
Урок історії

12.10.22

9А, 9Б
Історія України
Тема уроку: Суспільно-політичні рухи І пол. ХІХ ст. та їх вплив на розвиток українських земель.

Повторити: 
- коротка характеристика становища укр. земель:
    1) -державності не мали;
    2) -поділені, знаходились у складі двох держав: Російської та Австрійської імперій;
    3) -економіка мала колоніальний характер;
    4) -населення терпіло соціальний, національний та релігійний гніт;
  - етапи українського національного відродження(4 етапи- у матеріалах попереднього уроку);

Працюємо над матеріалом теми та параграфу 6 за планом:

1.Нації та націоналізм у сприйнятті людей ХІХ ст. (повторити: історія України пар. 5, п.1; всесвітня історія стор.8)
- подумати над значенням: політичне та етнічне розуміння "нації"

2. Соціальні та політичні рухи (пар.6)
а) масонство на українських землях(п.1-хронологія подій, робота з поняттями)
б)Українські землі в програмових документах декабристів (п.2-робота в таблиці, зразок -запит.13, стор.49; хронологія подій, робота з поняттями)
в) виступ декабристів та його наслідки (п.3-хронологія подій)
г) Польське повстання 1830-1831рр.(п.4-хронологія подій)
д) соціальні протести в Україні(п.5-хронологія подій)

Ознайомтесь з Висновками до теми на стор. 48

Д/З: опрацюйте параграф 6 за рекомендаціями зазначеними вище
        увага на хронологію;
        робота з  поняттями;
.........................................................................................................................................................
 9-А клас
10 жовтня  2022 09:30 
Урок історії

9-Б клас
10 жовтня  2022 10:30 
Урок історії

10.10.22

9А, 9Б
Всесвітня історія
Тема уроку: Початок становлення індустріального суспільства

Повторити: 
періодизацію всесвітньої історії;
періодизація французької революції;
вплив французької революції на розвиток країн Європи і Америки;

Працюємо за планом над матеріалом параграфу 6:

1. Індустріальне суспільство(стор.6)-повторити
2.Основні ознаки індустріального суспільства(стор.42-виписати в зошит)
3. Суспільно-політичні течії країн Заходу першої половини ХІХ ст. 
                                                (робота над таблицею стр.48, запит.13)
У першу колонку:
1. Консерватизм(п.2)-далі характеристика цієї течії у наступних колонках таблиці;
2. Лібералізм(п.3)-
3. Націоналізм (п.4)-
4.Утопічний соціалізм (п.5)-
5. Марксизм (п.6)-

Під час роботи,  особливу увагу зверніть на нові поняття: концепція, ідеологія, пролетаріат (стор.42-43), утопія, соціалізм(стор.45) анархізм, марксизм, комунізм, клас, маніфест (стор.47);

Ознайомтесь з Висновками до теми на стор. 48

Д/З: опрацюйте параграф 6 у таблиці за рекомендаціями зазначеними вище
         робота з  поняттями;
.............................................................................................................................................................
 9-Б
 5 жовтня 2022 10:00 
Урок історії

 9-А клас
5 жовтня 2022 12:30 
Урок історії

05.10.22
9А, 9Б
Історія України
Тема уроку: Початок українського національного відродження

Повторити: 
- коротка характеристика становища укр. земель:
    1) -державності не мали;
    2) -поділені, знаходились у складі двох держав: Російської та Австрійської імперій;
    3) -економіка мала колоніальний характер;
    4) -населення терпіло соціальний, національний та релігійний гніт;

Робота з поняттями: історична пам'ять, національна ідея, автономіст, національна свідомість, (стор. 33, 35) нація,  націоналізм, національна свідомість, національне відродження (стор.6)

Працюємо над матеріалом параграфу за планом:

1.Формування укр. нац. ідеї: еволюція(розвиток) від відновлення автономії до спроби висунути програму національного визволення укр. народу) (пар.5, п.1)

2. Етапи українського національного відродження

І етап- (формування автономістської ідеї) заходи укр. дворянства по відновленню автономії України(п.2):

-гурток дворян-автономістів у Новгороді -Сіверському

-діяльність В. Капніста;1791-"місія Капніста"

- історико-політичний твір "Історія Русів" кін.ХYІІІ-поч.ХІХ ст.

ІІ етап-початок національного відродження на Лівобережжі і Слобожанщині (п.3)

пробудження національної свідомості (через повернення до пошуків козацької родословної) - дворяни-автономісти В. Полетика, Р.Марковмч, М.Милорадович, Т.Калинський, В.Черниш;

- 1805-відкриття Харківського університету на Слобожанщині(В. Каразін)

-діяльність гуртка "Харківські романтики"

ІІІ етап-  формування національної ідеї (п.4)

- історичні дослідження: Я. Марковича "Записки про Малоросію...", Д. Бантиш- Каменський "Історія Малої Росії", М. Маркевич "Історія Малоросії"

- дослідження і поширення укр. мови:І. Котляревський "Енеїда"1798 !!!, О. Павловський "Граматика Малоросійського наречія", М.Цертелєв-укр. історичні думи(1819), М. Максимович-три збірки народних пісень

- літератори:Гулак-Артемовський, Г. Квітка-Основ'яненко, Л. Боровиковський, А. Метлинський, Т. Шевченко(1840-"Кобзар"), Є. Гребінка(алманах "Ластівка"-всі твори укр. мовою")

-відкриття університету св. Володимира(1834, Київ)

ІY етап-формування ідеї державності(п.5)

-Кирило-Мефодіївське братство (1946-березень 1947)-Київський університет;

-діячі:Костомаров, Білозерський, Гулак, Куліш, Маркович (Т. Шевченко !) всього 12 членів;

-перстень   символ-знак "СВ. Кирило і Мефодій";

-документи: "Книга буття укр. народу", "Статут слов'янського братства Св. Кирила і Мефодія"- автор Костомаров, відозви-"До братів українців", "До братів великоросів та поляків";

-ідеї:створення спілки слов'янських християнських (республік)народів; знищення кріпацтва, звільнення з рос. гніту;

-діяльність:лекції, кошти для відкриття шкіл, видання підручників,

-покарання:заслання

-значення діяльності

Ознайомтесь з Висновками до теми на стор. 40

Д/З: опрацюйте параграф 5 за рекомендаціями зазначеними вище
         робота з  поняттями;

.....................................................................................................................................


03.10.22

9А, 9Б
Всесвітня історія
Тема уроку: Наполеонівські війни та їх наслідки

Повторити: 
періодизацію всесвітньої історії;
періодизація французької революції;
Висновки до теми на стор. 34

Працюємо над матеріалом параграфу 5;

Особливу увагу приділіть (при опрацюванні) на хронологію подій.
Працюємо у формі хронологічної  таблиці(при цьому у таблиці зберігайте заголовки пунктів). Така форма роботи допоможе вам чітко виділити основні події  цього складного періоду.

Дотримуємося плану(тут зазначаю найважливіше те, що не можна пропустити::
1.Наполеонівські війни. Війни періоду Консульства (п.1)
  -наполеонівські війни
2.Війни періоду Першої імперії (п.1)
2 грудня 1805-
21 листопада 1806-
25 червня 1807-
3.Вторгнення Наполеона до Російської імперії (п.3-особливо уважно, для розуміння подій,
                                                                          які відбувалися в цей час на території України)

Ознайомтесь з Висновками до теми на стор.40

Д/З: опрацюйте параграф 5 за планом (особлива увага хронології-працюємо
                                                                                              у формі хронологічної таблиці); 
         працюєте з картою стор.38
         завершити роботу з тематичною контурною картою, стор.1;


..........................................................................................................................................................
28.09.22
9А, 9Б
Історія України
Тема уроку: Соціально-економічний розвиток Наддніпрянської України
Повторити: 
- коротка характеристика становища укр. земель:
    1) -державності не мали;
    2) -поділені, знаходились у складі двох держав: Російської та Австрійської імперій;
    3) -економіка мала колоніальний характер;
    4) -населення терпіло соціальний, національний та релігійний гніт;
- адміністративно-територіальний устрій: повтор. по схемі(стор.10)

Особливість у тому, що 4 параграф великий за об'ємом; опрацьовуємо його у формі розгорнутого плану, фіксуючи у зошиті і у пам'яті найважливіше.

Працюємо над матеріалом параграфу за планом(зразок розгорнутого, згадайте):
1.Сільське господарство (п.1-особливо: кріпосне право, товаризація)
а)
б)
в)
2.Початок промислової революції (п.2- особливо: промислова революція)
3.Розвиток міст (п.3-особливо: 850 міст, 1831-)
4.Розвиток торгівлі (п.4-особливо: найбільші ярмарки)
5.Нова модель розвитку Півдня України (п.5-попрацювати особливо уважно)


Ознайомтесь з Висновками до теми на стор. 32

Д/З: опрацюйте параграф 4 за рекомендаціями зазначеними вище
         робота з  поняттями;
        

...........................................................................................................................................................

9-А клас

26 вересня 2022 09:30 
Підключитися до конференції Zoom
Урок історії

 9-Б клас 

26 вересня 2022 10:30 
Підключитися до конференції Zoom
Урок історії


26.09.22

9А, 9Б
Всесвітня історія
Тема уроку: Консульство та імперія Наполеона Бонапарта

Повторити: 
періодизацію всесвітньої історії;
періодизація французької революції;

Працюємо за планом над матеріалом параграфу 4;
Особливу увагу приділіть (при опрацюванні) на хронологію подій

1. Період Консульства (9 листопада 1799-18 травня 1804)(п.1)
2 .Установлення Першої імперії (1804-1814)(п.2)
3. Криза і падіння Першої імперії. "Сто днів" Наполеона (п.3,4)
4. Початок роботи і підсумки Віденського конгресу(створення системи 
    міжнародних відносин. Утворення Священного союзу. (п.4,5)

Над періодизацією подій та матеріалом п.4 окремо попрацюємо на online уроці.

Ознайомтесь з Висновками до теми на стор. 34

Д/З: опрацюйте параграф 4 за планом (особлива увага хронології); 
        попрацюйте з основними поняттями та з картою стор.26
        завершити роботу з тематичною контурною картою;

....................................................................................................................................................
9-А клас
21 вересня 2022 12:30
Підключитися до конференції Zoom
Урок історії

9-Б клас 
21 вересня 2022 09:30 
Підключитися до конференції Zoom
Урок історії
 


21.09.22
9А, 9Б
Історія України
Тема уроку: Наддніпрянська Україна у системі міжнародних відносин

Повторити: 

коротка характеристика становища укр. земель:
    1) -державності не мали;
    2) -поділені, знаходились у складі двох держав: Російської та Австрійської імперій;
    3) -економіка мала колоніальний характер;
    4) -населення терпіло соціальний, національний та релігійний гніт;
адміністративно-територіальний устрій: повтор. по схемі(стор.10)

Працюємо над матеріалом параграфу 3 за планом(основна увага на хронологію):

1.Українські землі під час російсько - турецької війни 1806-1812рр. (пар.3, п.1)
2.Українські землі у планах Наполеона та в період російсько-французької війни (п.2,3,4)
3.Місце України в російсько - турецькій війні 1828-1829рр. (п.5)

Під час online уроку, проілюструємо тему структурно-логічними схемами
Особливу увагу зверніть на витяги з документів стор.18, 19,21,22.

Ознайомтесь з Висновками до теми на стор. 23

Д/З: опрацюйте параграф 3 за рекомендаціями зазначеними вище 
                                                                      (основна увага на хронологію); 
        особлива увага на роботу з основними поняттями;
        завершити роботу з тематичною контурною картою;
................................................................................................................................................................

19.09.22
9А, 9Б
Всесвітня історія
Тема уроку: Завершення Великої французької революції кінця ХYІІІ століття(1789-1799)


Повторити:
причини революції; 
періодизація революції (стор.16)
основні положення "Декларації прав людини і громадянина" (стор.)
переглянути події революції на карті (стор.19, або атлас стор.1)

Продовжуємо роботу над темою (пар.3) у формі хронологічної таблиці за зразком табл. стор.20. Знайомимось з подіями революції 2, 3, 4 періодів

Працюємо за планом:
1.Повалення монархії встановлення республіки (пар.3, п.1)
2.Установлення якобінської диктатури.Політика якобінців. (п. 2)
3.Термідоріанський режим (п.3)
4.Війни Директорії. Переворот 18 брюмера. (п.4)
5.Підсумки та історичне значення Великої французької революції (п.5-матеріал цього пункту до   хронологічної таблиці заносити не потрібно)

Розберіться у  змісті основних понять (термінів). Вони складні, але бажано зрозуміти і вивчити найважливіші.

Закріпіть здобуті знання, працюючи з картою (стор.26).

Ознайомтесь з Висновками до теми на стор. 27

Д/З: опрацюйте параграф 3 за планом (хронологію за зразком табл. стор.20); 
        особлива увага на роботу з основними поняттями та на карту стор.26
        завершити роботу з тематичною контурною картою;






.........................................................................................................................................................
14.09.22
9А, 9Б
Історія України
Тема уроку: Наддніпрянська Україна у складі Російської імперії

Повторити:
періодизацію всесвітньої історії, особливо періоди Нової історії України;
основні риси розвитку українських земель у Новий час;
значення основних понять теми (стор. 5-8)

Працюємо за планом;
1.Адміністративно- територіальний устрій українських земель у складі Російської імперії
                                                                                                                                  (пар.2, п.1)
а) Коротка характеристика становища українських земель  кін.ХYІІІ- поч.ХХ ст.
      (переписати у зошит, вивчити напам'ять - будемо користуватися часто у 9-10 класах)
    1) -державності не мали;
    2) -поділені, знаходились у складі двох держав: Російської та Австрійської імперій;
    3) -економіка мала колоніальний характер;
    4) -населення терпіло соціальний, національний та релігійний гніт;
б) адміністративно - територіальний поділ
     - адміністративні одиниці: генерал-губернаторства; губернії; повіти;
     -робота з таблицею-схемою, стор.10 (обов'язково разом з атласом стор.2)
       також, закріплюємо цей матеріал на контурній, стор.1;

Далі, працюємо з матеріалом параграфу 2,  коротко (тезами) виписуємо особливості кожного регіону Наддніпрянщини (українські землі у складі Російської імперії)

2. Лівобережна і Слобідська Україна (п.2)
- (місце для ваших записів-зразок для тих, хто забув)
-
-
3. Правобережна і Південна Україна (п.3)
-
-
-
4. Політика російського уряду щодо Наддніпрянщини (п.4 - зафіксуйте факти, коротко)

Ознайомтесь з Висновками до теми на стор. 16

Д/З: опрацюйте параграф 2 за роз'ясненнями, зробленими вище;
 особлива увага на таблицю-схему стор.10; 
виконайте роботу з контурною картою;
попрацюйте з новими поняттями;

.............................................................................................................................................................
9-А клас  
12 вересня  2022 09:30
Підключитися до конференції Zoom

9-Б клас
12 вересня 2022 10:30
Підключитися до конференції Zoom

12.09.22
9А, 9Б
Всесвітня історія
Тема уроку: Початок Великої французької революції кінця ХYІІІ століття(1789-1799)

Повторити: 
- періодизацію (за табл. стор.5);
- основні поняття теми (індустріалізація, індустріальне суспільство, модернізація, урбанізація, міграція, еміграція)

Ми розпочинаємо роботу з новою темою
Працюємо за планом:
1.Франція наприкінці ХYІІІ століття (пар. 2, п. 1, 2: спробуйте визначити суперечності, які приведуть Францію до революції)
а) економічний розвиток (абз. 1,2)
б) становий устрій населення (робота з таблицею стор.13-це повторення матеріалу з 8 класу)
в) політичний устрій (стор.14, абз. 2)
г) французьке Просвітництво (п.2: яку роль відіграли просвітителі у підготовці рев. думки у Франції)
 2. Події революції у Франції (п.3,4, 5)
а) періодизація (таблиця стор.16)
- перенесіть таблицю в зошит;
- спробуйте вивчити напам'ять (дуже важливо, тема складна);
б) події революції (п. 3,4,5)
- зафіксуйте основні події революції у хронологічну таблицю в зошиті ( за зразком, стор.20, запит.12) 
- уважно розгляньте карту на стор. 19

Ознайомтесь з Висновками до теми на стор. 19

Д/З: опрацюйте параграф 2 за планом (хронологію за зразком табл. стор.20); особлива увага на таблицю стор.16, на карту стор.19; 

........................................................................................................................................

07.09.22
9А, 9Б
Всесвітня історія
Тема уроку: Вступ. Місце другої частини Нового часу у Всесвітній історії

Розпочинаємо урок з повторення матеріалу за запитаннями перед парнрафом 1, на стор.5 (запитань 4). Працюєте усно.

Далі, продовжуємо роботу за планом:

1.Періодизація всесвітньої історії (п.1, таблиця стор.5-повторення)

- окремо, звернути увагу на періодизацію Нової історії (у цій же таблиці);
- зверніть увагу на виділене шрифтом: "довге"ХІХ століття, модернізація, індустріальне суспільство (знайоме: перегукується з матеріалом історії України);

2. Зміни у розвитку країн Заходу в ХІХ ст. (робота в таблиці, зразок-стор.12, завд.10)

Роз'яснення  1 до роботи в таблиці: в таблиці ви опрацьовуєте матеріал (як ми робили раніше на уроках і виконуючи домашні завдання), який розміщений у пар.1, п.2-5; перша колонка таблиці "сфери життя"-це і є заголовки пунктів 2-5; записи робите тезами, стисло;(пам'ятаєте: робота у таблиці передбачає вищі бали)

Роз'яснення  2 -якщо, робота у таблиці для вас важка, можете опрацювати матеріал у звичайній формі;
Уважно попрацюйте з поняттями  (як це робити ви знаєте). З частиною понять ми працювали на уроці історії України.
Працюючи з параграфом, порівнюйте риси розвитку європейського суспільства з українським.
Результат вашої роботи ми обговоримо під час наступного online уроку.

3.Особливості розвитку країн Сходу (п.6 - уважно перечитати, записів у зошиті робити не потрібно)

Для перевірки, як  засвоїли тему, попрацюйте з запитаннями і завданнями на стор.12 (усно) Особливо цікавими можуть бути роздуми над питанням 9.
Бажаю успіху!
.....................................................................................................................................

5 вересня 2022 09:30 
Підключитися до конференції Zoom
Урок історії    (9-А клас)

 5 вересня 2022 10:30
Підключитися до конференції Zoom
Урок історії      (9-Б клас)


05.09.22
9А, 9Б
Історія України
Тема уроку: Вступ.  "Довге" дев'ятнадцяте століття в історії України.           
                      Зміст та структура курсу

       Сьогодні розпочинаємо роботу над курсом історії кінця ХYІІІ- початку ХХ століття. Як завжди, перший урок передбачає серйозне повторення вивченого раніше. Частково, у цьому нам допоможе матеріал вступного параграфу (1, стор.5-9) . Проте, робота на першому уроці і підготовка домашнього завдання передбачає вивчення і абсолютно нового матеріалу, яким ви будете користуватися протягом всього курсу.  

Перед початком роботи вдумливо прочитайте слова одного з французьких мислителів ХІХ ст. ( стор. 6)  
Чи перегукуються думки, яким більше 200 років, з подіями сучасності, зокрема, в історії України???

Розпочинаємо роботу за планом:

1.Особливості ІІ періоду Нової історії в історії України (пар.1, п.1)
А) періодизація історії України (повтр. таблиця стор.5 )
Б) риси ІІ періоду Нової історії
- модернізація
- націоналізація
- національне відродження
- нація(політична нація)
- націоналізм
- націнальна свідомість
2. Україна в умовах модернізації європейської цивілізації (пар.1, п.2)
Процеси, які тривали у європейських країнах протягом ХІХ ст.(вивчатимемо у курсі всесвітньої історії) теж позначилися на розвитку українського суспільства
- індустріальне суспільство
- міграція
- еміграція
- імміграція
- ринкові відносини
- урбанізація
ідейно-політичні течії: лібералізм, консерватизм, радикалізм, націоналізм
Як бачите, основна робота по темі зосереджена на тому, що ви уважно перечитуєте параграф 1, зосереджуєте увагу на роботі з поняттями. Пробуєте вивчити їх на пам'ять, хоча б близько до змісту. На уроках цими поняттями ми будемо користуватися у 9-11 класах. І у позаурочний час "нація", "національна свідомість", "національне відродження", "націоналізм" є невід'ємними частинами нашого життя сьогодні.

Тема, план уроку має бути переписаний у робочий зошит (як і раніше). Переписувати визначення понять у зошит не потрібно, вони і так виділені у словнику.

Закріплення вивченого матеріалу можна здійснити ознайомившись з Висновками (стор. 9) та питаннями і завданнями в кінці параграфу на стор.9. Особливо, зверніть увагу на запитання 11 та 12. Відповідь на ці запитання може бути усною. Якщо, вам буде цікаво, спробуйте письмово.  Ці відповіді можна надіслати у групу для перевірки.

Бажаю успіху        

Немає коментарів:

Дописати коментар