Ми працюємо в дистанційному режимі. Можливо, це створює нам певні труднощі. Проте, у нас є досвід і бажання. Це допоможе нам вчитися старанно і отримати гарні результати
28.12.22 9А, 9Б Історія України Тема уроку: Практичне заняття. Повсякденне життя
(працюємо з матеріалом підручника стор.96-103, за планом: читаємо, відповідаємо на запитання(усно)
1.Людина і навколишнє середовище(п.1) 2. Менталітет українського народу(п.2) 3.Традиційні види господарської діяльності українців(п.3) 4.Поселення й житло(п.4) 5. Одяг, іжа, напої(п.5) 6. Шлюб, сімя. Становище жінки(п.6)
9А, 9Б Всесвітня історія Тема уроку: Урок узагадьнення по темі:Європа та Америка в добу революцій та обєднання(1815-1870)
(попрацюйте з завданнями по узагальненню-завдання можна виконувати і усно, і письмово)
Назвіть нові ідеології, які утвердилися в суспільстві на початку та в середині XIX ст
варіанти відповідей
КОНСЕРВАТИЗМ
ЛІБЕРАЛІЗМ
СОЦІАЛІЗМ
АБСОЛЮТИЗМ
КАПІТАЛІЗМ
ФЕОДАЛІЗМ
Запитання 2
Ідеологія та політика на основі принципу цінності нації як найвищої форми суспільної єдності та її первинності в державотворчому процесі - ЦЕ:
варіанти відповідей
ЛІБЕРАЛІЗМ
НАЦІОНАЛІЗМ
ІНДУСТРІАЛЬНА РЕВОЛЮЦІЯ
МАРКСИЗМ
Запитання 3
В ЯКИХ РОКАХ БУЛО ПРОВЕДЕНО ПАРЛАМЕНТСЬКІ РЕФОРМИ В ВЕЛИКІЙ БРИТАНІЇ ЗА РОЗШИРЕННЯ ВИБОРЧИХ ПРАВ РОБІТНИКІВ
варіанти відповідей
1815
1832
1867
1830
Запитання 4
Чартизм - це:
варіанти відповідей
документ публічно-правового й політичного характеру
перший масовий робітничий руху Британії в 1830-1850-х роках
колективне клопотання, прохання, що подається громадянами або політичними об’єднаннями до вищих органів державної влади чи главі держави
назва профспілок у Великій Британії й ряді інших англомовних країн
Запитання 5
Назвіть партії, які утвердилися у Великій Британії за Вікторіанської доби?
варіанти відповідей
Ліберальна партія
Консервативна партія
Демократична партія
Республіканська партія
Соціалістична партія
Запитання 6
Хто сформулював наступний принцип британської зовнішньої політики
«У Британії немає вічних ворогів, у Британії немає вічних друзів. У Британії є лише вічні інтереси»
варіанти відповідей
Г.Пальмерстон
Ч.Грей
В.Гладстон
Б.Дізраелі
Запитання 7
В якій країні була Липнева революція "три славних дні"?
варіанти відповідей
Франції
Італії
Німеччині
Австрії
Росії
Запитання 8
ХТО ОЧОЛИВ ФРАНЦІЮ ПІД ЧАС ЛИПНЕВОХ МОНАРХІЇ?
варіанти відповідей
Луї-Філіпп Орлеанський
Луї-Наполеона Бонапарт
Карл Д’Артуа
Людовик XVIII
Запитання 9
Так звана«система Меттерніха» була спрямована на
варіанти відповідей
боротьбу з революційним, ліберальним і національно-визвольним рухом
захист демократичних прав і свобод, встановлених під час демократичних революцій
не втручання європейців у справи американців: "Америка для американців"
Запитання 10
Демократичні революції "Весна народів" відбулися в:
варіанти відповідей
1848-1849 рр.
1815-1870 рр.
1789-1799 рр.
1804-1815 рр.
Запитання 11
Хто прийшов до влади у Франції під час революції "весна народів"?
варіанти відповідей
Микола І
Луї-Філіп Орлеанський
Луї-Наполеон Бонапарт
Наполеон Бонапарт
Олександр І
Запитання 12
Форма військово-політичної диктатур у Франції, що здійснювала політику лавірування між різними соціальними групами
варіанти відповідей
АБСОЛЮТИЗМ
БОНАПАРТИЗМ
ДЕМОКРАТИЗМ
ЛІБЕРАЛІЗМ
БУРЖУАЗИЗМ
Запитання 13
РЕВОЛЮЦІЇ "ВЕСНА НАРОДІВ" В ЄВРОПІ (2 ВАРІАНТИ)
варіанти відповідей
ЗАЗНАЛИ ПОРАЗКИ
ПРИЗВЕЛИ ДО УТВОРЕННЯ НЕЗАЛЕЖНИХ ДЕМОКРАТИЧНИХ ДЕРЖАВ
ПРИСКОРИЛИ ПРОЦЕС ФОРМУВАННЯ НАЦІЙ
ПОВАЛИЛИ МОНАРХІВ У ЄВРОПЕЙСЬКИХ ДЕРЖАВАХ
Запитання 14
ВИЗНАЧАЛЬНУ РОЛЬ В ОБ’ЄДНАННІ НІМЕЧЧИНИ ВІДІГРАВ
варіанти відповідей
КАМІЛО КАВУР
ДЖУЗЕППЕ ГАРИБАЛЬДІ
ОТТО ФОН БІСМАРК
ДЖУЗЕППЕ МАДЗІНІ
Запитання 15
НА ШЛЯХУ ДО ОБ’ЄДНАННЯ НІМЕЧЧИНА ПРОВЕЛА ВІЙНИ З:
варіанти відповідей
РОСІЄЮ
ДАНІЄЮ
АВСТРІЄЮ
ІТАЛІЄЮ
ФРАНЦІЄЮ
Запитання 16
ПРОГОЛОШЕННЯ НІМЕЦЬКОЇ ІМПЕРІЇ ВІДБУЛОСЯ
варіанти відповідей
18 січня 1871 р.
18 січня 1867 р.
18 січня 1870 р.
18 січня 1834 р.
Запитання 17
Вислів "держави творяться залізом і кров’ю" належать
варіанти відповідей
Отто фон Бісмарку
Джузеппе Гарибальді
Наполеону Бонапарту
Каміло Кавуру
Запитання 18
Рух за звільнення з-під австрійського гніту та об’єднання Італії - це...?
варіанти відповідей
Рісорджименто
Бонапартизм
Весна народів
Аболіціонізм
Запитання 19
Назвіть ім’я італійського революціонера, який розпочав об’єднання Італії в єдину державу
варіанти відповідей
Джузеппе Гарібальді
Камілло Бенсо ді Кавур
Віктор Еммануїл IІ
Фрідрих-Вільгельм IV
Отто фон Бісмарк
Запитання 20
Коли відбулося утворення Італійського королівства
варіанти відповідей
1859 р.
1860 р.
1861 р.
1870 р.
Запитання 21
Остаточне об’єднання Італії в 1870 році відбулося після приєднання до нього
варіанти відповідей
Сардинського королівства
Неаполітанського королівства
Папської області
Венеціанської області
Запитання 22
Дворянські революціонери, які в грудні 1825 р. підняли збройне повстання проти самодержавства й кріпосництва в Росії - це?
варіанти відповідей
Роялісти
Червоносотенці
Декабристи
Орлеаністи
Бонапартисти
Запитання 23
«Доктрина Монро» 1823 року визначала наступні принципи зовнішньої політики США:
варіанти відповідей
у США немає ні друзів, ні ворогів, а є лише власні інтереси
застерігала європейські держави від втручання у справи Америки, втручання розглядатимуть як загрозу своїй власній безпеці
закликала європейські держави для допомоги у боротьбі проти національно-визвольних революцій в колоніях Ланинської Америки
Запитання 24
Яка з партій не є американською
варіанти відповідей
Республіканська партія
Демократична партія
Лейбориська партія
Запитання 25
Війна в США у 1861-1865 роках була спрямована на боротьбу проти
варіанти відповідей
рабства
індіанців
золотої лихоманки
скватерів
Запитання 26
Американський президент, який зосередив свою діяльність на збереженні єдності країни, економічному процвітанні, скасуванні рабства, а обрання його на посаду президента спричинило Громадянську війну в США
варіанти відповідей
Бенжамін Франклін
Авраам Лінкольн
Джордж Вашингтон
Джо Байден
Запитання 27
Проведення демократичних перетворень та обмеження влади колишніх рабовласників на Півдні США в 1865-1877 рр. в сторію ввійшло як..
варіанти відповідей
Боротьба федератів і конфедератів
Реконструкція Півдня
Аболіціоністський рух
Золота лихоманка
Запитання 28
Сімон Болівар - це..?
варіанти відповідей
ЛІДЕР НАЦІОНАЛЬНО-ВИЗВОЛЬНОЇ БОРОТЬБИ КРАЇН ПІВДЕННОЇ АМЕРИКИ
21.12.22 9А, 9Б Історія України Тема уроку: Культура України кін.ХYІІІ-І пол.ХІХ ст.
(працюємо з навчальними тестами: номер питання, буква і правильна відповідь)
-чекаю фото вашої роботи
1. Укажіть, коли був
заснований Київський університет.
А 1805 р.; Б 1817 р.;
В 1834 р.; Г 1844 р.
2. Укажіть, навчальні
заклади якого типу набули поширення в Україні в першій половині ХІХ ст.
А Училище; Б ліцей;
В гімназія; Г
технікум.
3. Укажіть, який стиль
був панівним в українській архітектурі першої половини ХІХ ст.
А Романтизм; Б
класицизм;
В готика; Г бароко.
4. Укажіть прізвища
видатних художників першої половини ХІХ ст.
А В. Боровиковський,
В. Тропінін, І. Сошенко;
Б Й. Витвицький, А.
Єдлічка, М. Вербицький;
В К. Костанді, А.
Куїнджі, М. Ярошенко;
Г М. Лисенко, С.
Гулак-Артемовський, П. Сокальський
5. Укажіть, у якій
галузі культури уславився М. Щепкін.
А Архітектура; Б
скульптура;
В театр; Г живопис.
6. Укажіть прізвище
автора літературних творів «Сватання на Гончарівці» та «Шельменко-денщик», за
якими ставилися вистави в перших українських професійних театрах.
А Г.
Квітка-Основ'яненко; Б І. Котляревський;
В Т. Шевченко; Г П.
Куліш.
7. Установити
відповідність між прізвищами діячів науки та культури і галуззю, у якій вони
працювали.
1 Т. Осиповський, М.
Остроградський А Література
2 І. Срезневський, М.
Цертелєв Б Історія
3 М. Маркевич, М.
Костомаров В Фольклор
4 П.
Гулак-Артемовський, Є. Гребінка Г Математика
Д Хімія
8. Розташуйте назви
вищих навчальних закладів у хронологічній послідовності їх заснування.
А Технічна академія у
Львові
Б Київський
університет
В Львівський
університет
Г Харківський
університет
9. Порівняйте розвиток освіти в Наддніпрянщині та на західноукраїнських землях. Визначте успіхи і проблеми. Поясніть різницю. Підтвердити свою відповідь фактами(розгорнута відповідь до 10 речень)
14.12.22 9А, 9Б Історія України Тема уроку: Культура України кін.ХYІІІ-І пол.ХІХ ст.(театр, музика, образотворче мистецтво, архітектура)
Повторити: - коротка характеристика становища укр. земель: 1) -державності не мали; 2) -поділені, знаходились у складі двох держав: Російської та Австрійської імперій; 3) -економіка мала колоніальний характер; 4) -населення терпіло соціальний, національний та релігійний гніт;
Працюємо над матеріалом параграфу 11за планом(продовжуємо роботу в таблиці:
1. Досягнення і проблеми у розвитку культури(пар.11, п. 1-4-робота в таблиці- зразок: стор.89, завд.12)
ГАЛУЗЬ / ДОСЯГНЕНЯ / ДІЯЧІ
За бажанням, додаткове повідомлення про одного з діячів культури;
Ознайомтесь з Висновками до теми на стор.96
Д/З: опрацюйте параграф 11 п.1-4 у таблиці за рекомендаціями зазначеними вище;
перегляньте ілюстрації на стор. 90-95;
за бажанням, підготуйте додаткову інформацію про одного з діячів укр. культури;
07.12.22 9А, 9Б Історія України Тема уроку:Культура України кін.ХYІІІ-І пол.ХІХ ст.
Повторити: - коротка характеристика становища укр. земель: 1) -державності не мали; 2) -поділені, знаходились у складі двох держав: Російської та Австрійської імперій; 3) -економіка мала колоніальний характер; 4) -населення терпіло соціальний, національний та релігійний гніт;
Працюємо над матеріалом параграфу 10за планом:
1.Умови розвитку культури(пар.10, п.1- самостійна робота в таблиці)
СПРИЯТЛИВІ / НЕСПРИЯТЛИВІ
2.Досягнення і проблеми у розвитку культури(пар.10, п.2-4-робота в таблиці- стор.89, завд.12)
ГАЛУЗЬ / ДОСЯГНЕНЯ / ДІЯЧІ
За бажанням, додаткове повідомлення про одного з діячів культури
Ознайомтесь з Висновками до теми на стор. 88
Д/З: опрацюйте параграф 10 п.1-4 у таблиці за рекомендаціями зазначеними вище;
попрацюйте з поняттями на стор. 82, 86
за бажанням, підготуйте додаткову інформацію про одного з діячів укр. культури;
9А, 9Б Всесвітня історія Тема уроку: Об'єднання Німеччини. Об'єднання Італії
Повторити:
періодизацію всесвітньої історії;
основні ознаки індустріального суспільства(стор.42)
"ХІХ ст. - століття революцій"
Працюємо за планом над матеріалом параграфу 12 у формі таблиці (за зразком стор.98, завд.9-, знаєте, коли таблиця порівняльна-це складна робота, але оцінюється вищими балами), опираючись на карту стор.90:
Шляхи об'єднання: "зверху"-
"знизу"-
1.Об'єднання Німеччини(пар.12, п.1,2- обираєте варіант опрацювання: таблиця, чи довільно)
а)передумови(п.1)
б)об'єднання (п.2)
Пруссія-
О. фон Бісмарк-
2.Об'єднання Італії(пар.12, п.3,4-обираєте варіант опрацювання: таблиця, чи довільно)
а)передумови(п.1)
б)об'єднання (п.2)
два напрями(стор.94)-
К. Кавур-
Дж. Гарібальді-
1861-загальноіталійський парламент висловився за єдину і неподільну Італію
1870- завершилось об'єднання Італії
Якщо зрозумієте, що робота в порівняльній таблиці для вас важка, працюйте за планом довільно: орієнтуйтесь на основні події, які відбувались в країнах
Ознайомтесь з Висновками до теми на стор. 97
Д/З: опрацюйте параграф 12 за рекомендаціями зазначеними вище;
9А, 9Б Всесвітня історія Тема уроку: Революції 1848-1849 рр. в країнах Європи
Повторити:
періодизацію всесвітньої історії;
основні ознаки індустріального суспільства(стор.42)
"ХІХ ст. - століття революцій"
який вплив історії Російської імперії на розвиток українських земель;
Працюємо за планом над матеріалом параграфу 11 у формі таблиці (за зразком стор.91, завд.13), опираючись на карту стор.90:
"Весна народів"(стор.84)-
1.Революція у Франції (пар.11 п.1,2-робота в таблиці)
а) причини(стор.84) б) події(стор.84-85) 23 лютого 1848- 24 лютого - 25 лютого - в) результат(стор.85-86) 25 лютого 1848- Тимчасовий уряд проголосивДругу республіку(перша-вересень 1792)
23-26 червн 1848-
4 листопада 1848-
10 грудня 1848-
2 грудня 1852-
2.Революція 1848 р.в Німеччині (п.3-опрацьовуємо самостійно подібно до п.1,2)
3.Революція в Австрії(п.4-згадайте: чому нам важливі події саме цієї рев.???)
13 березня 1848-
25 квітня 1848-оприлюднена Конституція Австрійської імперії
15-26 травня 1848-
червень 1848-
10 липня 1848-
6 жовтня 1848-
1 листопада 1848-
кін. листопада 1848-
7 березня 1849- імператор Франц Йосиф розпустив рейхстаг, призупинив дію Конституції;
-рев. завершилася поразкою;
4. Революція в Угорщині (п.5)
15 березня 1848-
17 березня 1848-
вересень 1848-
14 квітня 1848-
13 серпня 1848- угорська армія капітулювала, революція потерпіла поразку
5.Революція в Італії (п.6-опрацьовуємо самостійно подібно до попередньої роботи)
Перегляньте ілюстрації на сторінках параграфу
Ознайомтесь з Висновками до теми на стор. 91
Д/З: опрацюйте параграф 11 за рекомендаціями зазначеними вище;
9А, 9Б Історія України Тема уроку: Європейська революція 1848-1849 рр. на західноукраїнських землях
Повторити: - коротка характеристика становища укр. земель: 1) -державності не мали; 2) -поділені, знаходились у складі двох держав: Російської та Австрійської імперій; 3) -економіка мала колоніальний характер; 4) -населення терпіло соціальний, національний та релігійний гніт;
Ознайомтесь з Висновками до теми на стор. 76-77
Працюємо над матеріалом параграфу 9 за планом:
1. Початок революційних подій у Східній Галичині( пар.9, п.1)
а)"Весна народів"-революції...
б) події у Галичині(Східна, Західна)
-вимоги поляків(стор.69, абз.2):
23 травня 1848-польські шляхтичі утворили у Львові Руський собор:..(стор.72).......
-вимоги галичан:
13 квітня 1848- у Львові...
2 травня 1848-галицькі русини створили Головну Руську Раду
9А, 9Б Історія України Тема уроку: Початок українського національного відродження на західноукраїнських землях
Повторити: - коротка характеристика становища укр. земель: 1) -державності не мали; 2) -поділені, знаходились у складі двох держав: Російської та Австрійської імперій; 3) -економіка мала колоніальний характер; 4) -населення терпіло соціальний, національний та релігійний гніт;
- етапи українського національного відродженняв Наддіпрянщині(4 етапи- у матеріалах попереднього уроку);
Ознайомтесь з Висновками до теми на стор. 68
Працюємо над матеріалом параграфу 8 за планом:
1.Особливості національного відродження на західноукраїнських землях(пар.8, п.1-визначити особливості)
-складніші
-втрата власної еліти
-опора-греко-католицьке духовенство-консервативний характер
-політика австрійської влади на розпалювання нац. ворожнечі, щляхом підтримки інших("клаптикова імперія")
-особливо сильний рух на Галичині
-рев. 1848-1849рр.-активізація руху
-.....
2.Початок національного відродження А. Бачинський(п.2)
9А, 9Б Історія України Тема уроку: Адміністративно-територіальний устрій українських регіонів у складі Австрійської імперії
Повторити: - коротка характеристика становища укр. земель: 1) -державності не мали; 2) -поділені, знаходились у складі двох держав: Російської та Австрійської імперій; 3) -економіка мала колоніальний характер; 4) -населення терпіло соціальний, національний та релігійний гніт;
- етапи українського національного відродження(4 етапи- у матеріалах попереднього уроку);
Ознайомтесь з Висновками до теми на стор. 62
Працюємо над матеріалом параграфу 7 за планом:
1.Адміністративно-територіальний устрій українських регіонів у складі Австрійської імперії(пар.7, п.1-схема, стор.54- перших чотири рядки перенести в зошит)
2.Національне та соціальне становище українців (п.2)
- 2.5 млн. населення;
- українці Буковини та Наддніпрянщини-православні, Галичини та Закарпаття-греко-католики;
- за національностями: укр.-71%, поляки-22%, євреї-6%;(таблиця, стор.55-аналіз-усно)
3. Політика австрійського уряду (п.3-опрацювати довільно)
- денаціоналізація-
- реформи Марії Терезії та Йосифа ІІ:
-аграрна: 1780-1782- , 1789- , 1786-;
-релігійна: 1781-;
-освітня: 1777-,1774-1784-; 1784-;
4. Боротьба населення проти національного гноблення (п.4-опрацюйте за хронологією)
опришки-
1810-1825-
1830-
1831-
1836-
1838-
1843-1844-
Лук'ян Кобилиця-
1846-
1839-
40-ві рр.ХІХст.-
5. Господарський розвиток (п.5,6-уважно прочитайте матеріал)
За бажанням, можете виконати завдання на стор.63, завд.15
Ще раз перечитайте Висновки до теми на стор. 62
Д/З: опрацюйте параграф 7 за рекомендаціями зазначеними вище;
9А, 9Б Історія України Тема уроку: Узагальнення знань за розділом 1. Українські землі у складі Російської імперії кін.ХYІІІ -І пол. XIX ст.
Працюєте з тестами(завданнями) за правилами роботи з навчальними тестами
1. Назвіть губернії, позначені цифрами на карті.
1-, 2-, 3-, 4-, 5-, 6-, 7-, 8-, 9-.
2. Яке поняття ілюструють наведені дані щодо України?
Кількість
мануфактур
Кількість підприємств з використанням машин
Всього
1800 рік
200
0
200
1860 рік
1980
350
2 330
А Трудова міграція; Б національне відродження;
В внутрішній товарообмін; Г промисловий переворот.
3. Про кого йдеться в уривку з енциклопедії XIX ст.?
«Йому належить перша думка про університет у Харкові; він же схилив до цієї думки місцеве дворянство, яке пожертвувало для того 400 000 руб.; він залучив до цієї справи видатних і популярних діячів серед всіх станів... діставав і відправляв в Харків книги, типографські приналежності, ремісників».
А М. Максимович; Б М. Петроградський;
В І. Котляревський; Г В. Каразін.
4. Про які події йдеться в уривку?
«30-го грудня, близько третьої години пополудні, роти дійшли до Василькова. Проти нас була виставлений ланцюг стрільців... 3 січня 1826-го р., на привалі ми дізналися, що кавалерійський загін з кінно-артилерійської ротою заступив шлях до Трилісся... Ми знялися з привалу, вишикувалися в ротні колони і вирушили далі».
5. Про які події йдеться в уривку?
«У ці дні народився відомий лозунг, звернений до населення Правобережної України: «За нашу і вашу свободу!». Розрізнені повстання, що відбулися на Волині, Поділлі й Київщині з початку квітня до середини червня, закінчилися поразкою. У повстанні у Правобережній Україні взяли участь 5 627 осіб, у тому числі дворян (шляхта, поміщики) — 4017 (74 %) і селян — 1273 (23,4 %)».
6. Рекрутів у першій половині XIX ст. набирали з...:
А міщан; Б поміщицьких селян;
В державних селян; Г дворян.
7. Вставте пропущене поняття у висловлюванні історика Д. Баталія щодо історії України першої половини XIX ст.
«На першому місці треба поставити ..., що до них входило дворянство, іноді дуже вельможне і багате, офіцерство... з його штучною організацією, містикою, символікою, політичною і соціальною уміркованістю... Головною його метою було духовне відродження окремої людини...»
А Кирило-мефодіївців; Б декабристські організації;
В масонські ложі; Г польських патріотів.
8. Який процес визначено такими стадіями розвитку: етнографічна, культурницька, політична?
А Промисловий переворот; Б інтенсифікація виробництва;
В національне відродження; Г трудова еміграція.
9. Що було характерною особливістю промислового перевороту в Україні? (Три варіанти відповіді)
1) Ґрунтувався на вільнонайманій праці;
2) сприяв прискореному зростанню населення в північних регіонах, ніж у південних;
3) промисловий переворот насамперед вплинув на цукроваріння;
4) розпочався в умовах федально-кріпосницьких відносин;
5) відбувся раніше, ніж у країнах Західної Європи;
6) розпочався на металургійних підприємствах;
7) розпочався одночасно в усіх губернських містах;
8) перші ознаки проявились у переробці картоплі;
9) завершився раніше, ніж у країнах Західної Європи;
10) ґрунтувався на праці іноземних колоністів;
11) засновниками перших фабрик були поміщики.
10. Про що йдеться в народній пісні першої половини XIX ст.?
Молотив я в понеділок, молотив я і вівторок, Обмолотив у вівторок, лишилося снопів сорок, А в середу докінчив — день панщини одробив.
А Шарварок;
Б урок;
В фільварок;
Г оброк.
11. Які події відбувались в українських землях у складі Російської імперії в першій половині XIX ст.?
1) Повстання під проводом У. Кармалюка;
2) діяльність Кирило-Мефодіївського братства;
3) заборона діяльності Головної руської ради;
4) скасування кріпосного права;
5) діяльність «Руської трійці»;
6) повстання Чернігівського полку;
7) запровадження Валуевського циркуляру.
12. Установіть хронологічну послідовність подій в українських землях у складі Російської імперії наприкінці XVIII — першій половині XIX ст.
9А, 9Б Історія України Тема уроку: Практичне заняття: Програмові документи Кирило-Мефодіївського братства. Тарас Шевченко та український національний рух
Повторити: - коротка характеристика становища укр. земель: 1) -державності не мали; 2) -поділені, знаходились у складі двох держав: Російської та Австрійської імперій; 3) -економіка мала колоніальний характер; 4) -населення терпіло соціальний, національний та релігійний гніт;
- етапи українського національного відродження(4 етапи- у матеріалах попереднього уроку);
Працюємо над матеріалами до практичного заняття стор.49-51 за планом:
1. Уважно перечитайте обидва документи (стор.50, 51)
2. Основна робота по документу 1.(стор.50): дайте відповідь на запитання після документу; орієнтовно, відповідь на кожне запитання-2-3 речення; відповіді повинні виходити зі
змісту документу
3. Якщо, претендуєте на вищий бал, додайте ще роботу по документу 2(стор.51-достатньо три тези)
9А, 9Б Історія України Тема уроку: Суспільно-політичні рухи І пол. ХІХ ст. та їх вплив на розвиток українських земель.
Повторити: - коротка характеристика становища укр. земель: 1) -державності не мали; 2) -поділені, знаходились у складі двох держав: Російської та Австрійської імперій; 3) -економіка мала колоніальний характер; 4) -населення терпіло соціальний, національний та релігійний гніт;
- етапи українського національного відродження(4 етапи- у матеріалах попереднього уроку);
Працюємо над матеріалом теми та параграфу 6 за планом:
1.Нації та націоналізм у сприйнятті людей ХІХ ст. (повторити: історія України пар. 5, п.1; всесвітня історія стор.8)
- подумати над значенням: політичне та етнічне розуміння "нації"
2. Соціальні та політичні рухи (пар.6)
а) масонство на українських землях(п.1-хронологія подій, робота з поняттями)
б)Українські землі в програмових документах декабристів (п.2-робота в таблиці, зразок -запит.13, стор.49; хронологія подій, робота з поняттями)
в) виступ декабристів та його наслідки (п.3-хронологія подій)
г) Польське повстання 1830-1831рр.(п.4-хронологія подій)
д) соціальні протести в Україні(п.5-хронологія подій)
Ознайомтесь з Висновками до теми на стор. 48
Д/З: опрацюйте параграф 6 за рекомендаціями зазначеними вище;
9А, 9Б Всесвітня історія Тема уроку: Початок становлення індустріального суспільства
Повторити: періодизацію всесвітньої історії; періодизація французької революції;
вплив французької революції на розвиток країн Європи і Америки;
Працюємо за планом над матеріалом параграфу 6:
1. Індустріальне суспільство(стор.6)-повторити
2.Основні ознаки індустріального суспільства(стор.42-виписати в зошит)
3. Суспільно-політичні течії країн Заходу першої половини ХІХ ст.
(робота над таблицею стр.48, запит.13)
У першу колонку:
1. Консерватизм(п.2)-далі характеристика цієї течії у наступних колонках таблиці;
2. Лібералізм(п.3)-
3. Націоналізм (п.4)-
4.Утопічний соціалізм (п.5)-
5. Марксизм (п.6)-
Під час роботи, особливу увагу зверніть на нові поняття: концепція, ідеологія, пролетаріат (стор.42-43), утопія, соціалізм(стор.45) анархізм, марксизм, комунізм, клас, маніфест (стор.47);
Ознайомтесь з Висновками до теми на стор. 48
Д/З: опрацюйте параграф 6 у таблиці за рекомендаціями зазначеними вище;
05.10.22 9А, 9Б Історія України Тема уроку: Початок українського національного відродження
Повторити: - коротка характеристика становища укр. земель: 1) -державності не мали; 2) -поділені, знаходились у складі двох держав: Російської та Австрійської імперій; 3) -економіка мала колоніальний характер; 4) -населення терпіло соціальний, національний та релігійний гніт;
Робота з поняттями: історична пам'ять, національна ідея, автономіст, національна свідомість, (стор. 33, 35) нація, націоналізм, національна свідомість, національне відродження (стор.6)
Працюємо над матеріалом параграфу 5 за планом:
1.Формування укр. нац. ідеї:еволюція(розвиток) від відновлення автономії до спроби висунути програму національного визволення укр. народу) (пар.5, п.1)
2. Етапи українського національного відродження
І етап- (формування автономістської ідеї) заходи укр. дворянства по відновленню автономії України(п.2):
-гурток дворян-автономістів у Новгороді -Сіверському
-діяльність В. Капніста;1791-"місія Капніста"
- історико-політичний твір "Історія Русів" кін.ХYІІІ-поч.ХІХ ст.
ІІ етап-початок національного відродження на Лівобережжі і Слобожанщині (п.3)
- пробудження національної свідомості (через повернення до пошуків козацької родословної) - дворяни-автономісти В. Полетика, Р.Марковмч, М.Милорадович, Т.Калинський, В.Черниш;
- 1805-відкриття Харківського університету на Слобожанщині(В. Каразін)
-діяльність гуртка "Харківські романтики"
ІІІ етап- формування національної ідеї (п.4)
- історичні дослідження: Я. Марковича "Записки про Малоросію...", Д. Бантиш- Каменський "Історія Малої Росії", М. Маркевич "Історія Малоросії"
- дослідження і поширення укр. мови:І. Котляревський "Енеїда"1798 !!!, О. Павловський "Граматика Малоросійського наречія", М.Цертелєв-укр. історичні думи(1819), М. Максимович-три збірки народних пісень
- літератори:Гулак-Артемовський, Г. Квітка-Основ'яненко, Л. Боровиковський, А. Метлинський, Т. Шевченко(1840-"Кобзар"), Є. Гребінка(алманах "Ластівка"-всі твори укр. мовою")
-відкриття університету св. Володимира(1834, Київ)
-діячі:Костомаров, Білозерський, Гулак, Куліш, Маркович (Т. Шевченко !) всього 12 членів;
-перстень символ-знак "СВ. Кирило і Мефодій";
-документи: "Книга буття укр. народу", "Статут слов'янського братства Св. Кирила і Мефодія"- автор Костомаров, відозви-"До братів українців", "До братів великоросів та поляків";
-ідеї:створення спілки слов'янських християнських (республік)народів; знищення кріпацтва, звільнення з рос. гніту;
-діяльність:лекції, кошти для відкриття шкіл, видання підручників,
-покарання:заслання
-значення діяльності
Ознайомтесь з Висновками до теми на стор. 40
Д/З: опрацюйте параграф 5 за рекомендаціями зазначеними вище;
9А, 9Б Всесвітня історія Тема уроку: Наполеонівські війни та їх наслідки
Повторити: періодизацію всесвітньої історії; періодизація французької революції;
Висновки до теми на стор. 34
Працюємо над матеріалом параграфу 5;
Особливу увагу приділіть (при опрацюванні) на хронологію подій.
Працюємо у формі хронологічної таблиці(при цьому у таблиці зберігайте заголовки пунктів). Така форма роботи допоможе вам чітко виділити основні події цього складного періоду.
Дотримуємося плану(тут зазначаю найважливіше те, що не можна пропустити::
1.Наполеонівські війни. Війни періоду Консульства (п.1)
-наполеонівські війни
2.Війни періоду Першої імперії (п.1)
2 грудня 1805-
21 листопада 1806-
25 червня 1807-
3.Вторгнення Наполеона до Російської імперії (п.3-особливо уважно, для розуміння подій,
які відбувалися в цей час на території України)
Ознайомтесь з Висновками до теми на стор.40
Д/З: опрацюйте параграф 5 за планом (особлива увага хронології-працюємо у формі хронологічної таблиці); працюєте з картою стор.38; завершити роботу з тематичною контурною картою, стор.1;
28.09.22 9А, 9Б Історія України Тема уроку: Соціально-економічний розвиток Наддніпрянської України
Повторити: - коротка характеристика становища укр. земель: 1) -державності не мали; 2) -поділені, знаходились у складі двох держав: Російської та Австрійської імперій; 3) -економіка мала колоніальний характер; 4) -населення терпіло соціальний, національний та релігійний гніт; - адміністративно-територіальний устрій: повтор. по схемі(стор.10)
Особливість у тому, що 4 параграф великий за об'ємом; опрацьовуємо його у формі розгорнутого плану, фіксуючи у зошиті і у пам'яті найважливіше.
Працюємо над матеріалом параграфу 4 за планом(зразок розгорнутого, згадайте):
1.Сільське господарство (п.1-особливо: кріпосне право, товаризація)
а)
б)
в)
2.Початок промислової революції (п.2- особливо: промислова революція)
3.Розвиток міст (п.3-особливо: 850 міст, 1831-)
4.Розвиток торгівлі (п.4-особливо: найбільші ярмарки)
5.Нова модель розвитку Півдня України (п.5-попрацювати особливо уважно)
Ознайомтесь з Висновками до теми на стор. 32
Д/З: опрацюйте параграф 4 за рекомендаціями зазначеними вище;
9-А клас 21 вересня 2022 12:30 Підключитися до конференції Zoom Урок історії
9-Б клас
21 вересня 2022 09:30 Підключитися до конференції Zoom Урок історії
21.09.22 9А, 9Б Історія України Тема уроку: Наддніпрянська Україна у системі міжнародних відносин
Повторити:
коротка характеристика становища укр. земель: 1) -державності не мали; 2) -поділені, знаходились у складі двох держав: Російської та Австрійської імперій; 3) -економіка мала колоніальний характер; 4) -населення терпіло соціальний, національний та релігійний гніт;
адміністративно-територіальний устрій: повтор. по схемі(стор.10)
Працюємо над матеріалом параграфу 3 за планом(основна увага на хронологію):
1.Українські землі під час російсько - турецької війни 1806-1812рр. (пар.3, п.1)
2.Українські землі у планах Наполеона та в період російсько-французької війни (п.2,3,4)
3.Місце України в російсько - турецькій війні 1828-1829рр. (п.5)
Під час online уроку, проілюструємо тему структурно-логічними схемами
Особливу увагу зверніть на витяги з документів стор.18, 19,21,22.
Ознайомтесь з Висновками до теми на стор. 23
Д/З: опрацюйте параграф 3 за рекомендаціями зазначеними вище
-робота з таблицею-схемою, стор.10 (обов'язково разом з атласом стор.2)
також, закріплюємо цей матеріал на контурній, стор.1;
Далі, працюємо з матеріалом параграфу 2, коротко (тезами) виписуємо особливості кожного регіону Наддніпрянщини (українські землі у складі Російської імперії)
2. Лівобережна і Слобідська Україна (п.2)
- (місце для ваших записів-зразок для тих, хто забув)
-
-
3. Правобережна і Південна Україна (п.3)
-
-
-
4. Політика російського уряду щодо Наддніпрянщини (п.4 - зафіксуйте факти, коротко)
Ознайомтесь з Висновками до теми на стор. 16
Д/З: опрацюйте параграф 2 за роз'ясненнями, зробленими вище;
Тема уроку: Вступ. Місце другої частини Нового часу у Всесвітній історії
Розпочинаємо урок з повторення матеріалу за запитаннями перед парнрафом 1, на стор.5 (запитань 4). Працюєте усно.
Далі, продовжуємо роботу за планом:
1.Періодизація всесвітньої історії (п.1, таблиця стор.5-повторення)
- окремо, звернути увагу на періодизацію Нової історії (у цій же таблиці); - зверніть увагу на виділене шрифтом: "довге"ХІХ століття, модернізація, індустріальне суспільство (знайоме: перегукується з матеріалом історії України);
2. Зміни у розвитку країн Заходу в ХІХ ст. (робота в таблиці, зразок-стор.12, завд.10)
Роз'яснення 1 до роботи в таблиці: в таблиці ви опрацьовуєте матеріал (як ми робили раніше на уроках і виконуючи домашні завдання), який розміщений у пар.1, п.2-5; перша колонка таблиці "сфери життя"-це і є заголовки пунктів 2-5; записи робите тезами, стисло;(пам'ятаєте: робота у таблиці передбачає вищі бали)
Роз'яснення 2 -якщо, робота у таблиці для вас важка, можете опрацювати матеріал у звичайній формі;
Уважно попрацюйте з поняттями (як це робити ви знаєте). З частиною понять ми працювали на уроці історії України.
Працюючи з параграфом, порівнюйте риси розвитку європейського суспільства з українським.
Результат вашої роботи ми обговоримо під час наступного online уроку.
3.Особливості розвитку країн Сходу (п.6 - уважно перечитати, записів у зошиті робити не потрібно)
Для перевірки, як засвоїли тему, попрацюйте з запитаннями і завданнями на стор.12 (усно) Особливо цікавими можуть бути роздуми над питанням 9.
9А, 9Б Історія України Тема уроку: Вступ. "Довге" дев'ятнадцяте століття в історії України. Зміст та структура курсу
Сьогодні розпочинаємо роботу над курсом історії кінця ХYІІІ- початку ХХ століття. Як завжди, перший урок передбачає серйозне повторення вивченого раніше. Частково, у цьому нам допоможе матеріал вступного параграфу (1, стор.5-9) . Проте, робота на першому уроці і підготовка домашнього завдання передбачає вивчення і абсолютно нового матеріалу, яким ви будете користуватися протягом всього курсу.
Перед початком роботи вдумливо прочитайте слова одного з французьких мислителів ХІХ ст. ( стор. 6) Чи перегукуються думки, яким більше 200 років, з подіями сучасності, зокрема, в історії України???
Розпочинаємо роботу за планом:
1.Особливості ІІ періоду Нової історії в історії України (пар.1, п.1) А) періодизація історії України (повтр. таблиця стор.5 ) Б) риси ІІ періоду Нової історії - модернізація - націоналізація - національне відродження
2. Україна в умовах модернізації європейської цивілізації (пар.1, п.2)
Процеси, які тривали у європейських країнах протягом ХІХ ст.(вивчатимемо у курсі всесвітньої історії) теж позначилися на розвитку українського суспільства
Як бачите, основна робота по темі зосереджена на тому, що ви уважно перечитуєте параграф 1, зосереджуєте увагу на роботі з поняттями. Пробуєте вивчити їх на пам'ять, хоча б близько до змісту. На уроках цими поняттями ми будемо користуватися у 9-11 класах. І у позаурочний час "нація", "національна свідомість", "національне відродження", "націоналізм" є невід'ємними частинами нашого життя сьогодні.
Тема, план уроку має бути переписаний у робочий зошит (як і раніше). Переписувати визначення понять у зошит не потрібно, вони і так виділені у словнику.
Закріплення вивченого матеріалу можна здійснити ознайомившись з Висновками (стор. 9) та питаннями і завданнями в кінці параграфу на стор.9. Особливо, зверніть увагу на запитання 11 та 12. Відповідь на ці запитання може бути усною. Якщо, вам буде цікаво, спробуйте письмово. Ці відповіді можна надіслати у групу для перевірки.
Немає коментарів:
Дописати коментар